От Under Armour се надяват Стеф Къри да е техният Майкъл Джордан
Стивън Къри, най-добрият стрелец в НБА и най-полезен играч за изминалия сезон, вече е и шампион. Тези постижения означават, че той може да осигури на производителя на спортна екипировка Under Armour Inc бизнес на стойност 1 млрд. долара.
Поне на това се надява главният изпълнителен директор на компанията Кевин Планк, пише MarketWatch.
През април Планк заяви, че целта на Under Armour е да изгради баскетболна марка на стойност 1 млрд. долара, съсредоточена около Къри.
Къри, макар че не показа най-добрия си баскетбол във финалите, изведе отбора на Голдън Стейт Уориърс до 67 победи в редовния сезон и в четири кръга на плейофите. Това е първа титла за Уориърс от 1975 г.
Вижте още: Nike и Under Armour в битка да обличат отборите от НБА
Последния мач от финалите отчете най-висок телевизионен рейтинг за шести мач от финална серия, предаван някога по ABC. Общо 939 000 зрители пък са се възползвали от приложението на ESPN WatchESPN, за да видят как Къри вкарва 25 точки и записва 8 асистенции и 6 борби в победата на неговия отбор на Кливланд Кавалиърс със 105-97.
Според Планк не само представянето на Къри на игрището е това, което ще помогне за осъществяването на целта на Under Armour.
Приходите от продажба на спортни обувки на Under Armour нарастват с 41% на годишна база през първото тримесечие до 161 млн. долара. Това се дължи до голяма степен на излизането на модела Curry One, както и на няколко други разновидности на модела за бягане SpeedForm.
Under Armour изглежда е на прав път, но според анализатора от Sterne Agee & Leach Сам Поусър приказките за продажби на баскетболна екипировка за 1 млрд. долара са прибързани. Баскетболният бизнес на Under Armour трябва да расте с по 30% на година в следващите 10 години, за да достигне 1 млрд. долара, което е доста трудно, според Поусър.
Вижте още: Невероятният живот на Майкъл Джордан
Марката Jordan, която е собственост на Nike Inc., е лидер на пазара за баскетболни кецове, като тя дори напуска пределите на игрището и вече е цяла колекция и представлява начин на обличане. Поусър обаче посочва, че марката, която се гради около името на отказалата се отдавна баскетболна легенда отдавна Майкъл Джордан, е на пазара от три десетилетия.
Според Поусър Under Armour има голяма възможност с 27-годишния Къри, но баскетболната звезда ще трябва да започне са се харесва от повече хора и не само като баскетболист, точно какъвто е случаят с Джордан.