Четири грешки, които доведоха до падението на Adidas
Adidas има сериозни неприятности отвъд океана.
Продажбите на компанията на Северноамериканския пазар падат в последните три години, а инвеститорите започват да поставят под въпрос работата на главния изпълнителен директор, пише Wall Street Journal (WSJ). Акциите на Adidas поевтиняха с около 40% през миналата година.
Преди време Adidas беше най-големият конкурент на Nike в САЩ. Миналата година обаче базираната в Балтимор Under Armour изпревари германската компания, за да стане втората най-голяма компания за спортна екипировка след Nike. Така Adidas се озова на третото място.
Къде сбърка Adidas?
1. Ръководителите в централата на компанията в Германия изгубиха връзка с вкуса на американските потребители, пише WSJ.
Според Кристо Но, собственик на веригата магазини за улично облекло Nohble в Ню Йорк, от Adidas са престанали да изслушват меннието на търговците за това какво би се продавало добре в САЩ.
"Ако висшето ти ръководство е в Германия и те не правят разлика между Флатбуш, Харлем и Вирджиния, е трудно тази информация да стигне до върха и да предприемат конкретни действия," казва Но.
Вижте още: Леброн Джеймс остава най-доброто рекламно лице в НБА
Компанията в момента работи по това да придаде "по-американски вкус" на продуктите си, според WSJ.
2. Adidas изгуби много сериозни рекламни сделки, които отидоха при Nike. През 80-те години от Adidas пасуват относно подписването на рекламен договор с Майкъл Джордан, смятайки, че феновете ще предпочитат по-високи баскетболисти. Така, вместо Adidas, Nike подписва с Джордан.
Тридесет години по-късно марката Jordan все още генерира милиарди долари приходи за Nike, въпреки че Джордан не се състезава от повече от 10 години.
Nike също така има рекламни договори с много повече американски спортисти, отколкото Adidas. За сезон 2014-2015 например общо 283-а играчи от НБА носят кецове Nike, в сравнeние със 70 за Adidas. След тях се нареждат Jordan (39) и Under Armour (13).
3. Производственият цикъл на компанията е прекалено бавен. Срокът, за който продуктите на Adidas стигат от дизайнерите до рафтовете на магазините, е средно 18 месеца, което пречи на компанията да извлича печалби от зараждащите се тенденции, според WSJ.
От Adidas твърдят, че работят по това да намалят този срок до шест месеца.
Вижте още: Nike и Under Armour в битка да обличат отборите от НБА
4. Adidas е платила прекалено много за Reebok през 2005 г., според бивш ръководител в компанията.
"От момента, в който започнахме да разглеждаме числата, знаехме, че това е един сбъркан бизнес и че сме платили прекалено много," казва той за придобиването на стойност 3.8 млрд. долара.
Reebok изпитваше затруднения по това време и Adidas e трябвало да пренасочва средства от основната си марка, за да подобрява състоянието на Reebok.