Най-скъпите спортни марки в света
Nike е най-скъпата спортна марка в света, според списание Forbes. Тя се оценява на 19 млрд. долара.
Най-скъпата марка като спортно събитие е американският Super Bowl, който изпреварва Олимпийските игри, а световното първенство по футбол е чак на четвърто място.
Вижте класацията:
1. Nike
Оценява се на: 19 млрд. долара
През 2013 г. се оценява на: 17.3 млрд. долара
Nike контролира 62% от пазара в САЩ. Марката Jordan е една от най-ценните в портфейла й.
2. ESPN
Оценява се на: 16.5 млрд. долара
През 2013 г. се оценява на: 15 млрд. долара
Тя е собственост на Walt Disney. За годината генерира оборот от 4.5 млрд. долара.
3. Adidas
Оценява се на: 5.8 млрд. долара
През 2013 г. се оценява на: 7.1 млрд. долара
През 2012 година Adidas подписа най-голямата сделка за спонсорство със спортист – Дерек Роус от NBA. Договорът е за 13 години и е на стойност 185 млн. долара.
За съжаление, той често е контузен тази година и не носи на марката славата, на която те се надяваха.
4. Sky Sports
Оценява се на: 4.5 млрд. долара
През 2013 г. се оценява на: 4.1 млрд. долара
Това е водещият спортен канал във Великобритания и Ирландия.
5. Under Armour
Оценява се на: 4.1 млрд. долара
През 2013 г. се оценява на: 3.7 млрд. долара
Тази година компанията изпревари Adidas и вече е на второ място в САЩ (след Nike). Държи 14% от пазара в Щатите, където има продажби за 1.2 млрд. долара на година.
6. Reebok
Оценява се на: 880 млн. долара
През 2013 г. се оценява на: 1.1 млрд. долара
За последните две години продажбите на марката са спаднали с 15% до 2.85 млрд. долара.
7. YES
Оценява се на: 680 млн. долара
През 2013 г. се оценява на: 625 млн. долара
През 2013 година компанията имаше най-големи приходи (540 млн. долара) от всички регионални спортни мрежи.
8. NESN
Оценява се на: 525 млн. долара
През 2013 г. се оценява на: 510 млн. долара
9. MLBAM
Оценява се на: 520 млн. долара
През 2013 г. се оценява на: 480 млн. долара
10. UFC
Оценява се на: 440 млн. долара
През 2013 г. се оценява на: няма данни
Кои са най-големите марки на спортни събития? Вижте на следващата страница:
1. Super Bowl
Оценява се на: 500 млн. долара
През 2013 г. се оценява на: 464 млн. долара
Цената на 30-секунден рекламен клип по време на Super Bowl XLVIII беше 4 млн. долара, или с 44% повече от преди години,
2. Летни Олимпийски игри
Оценява се на: 348 млн. долара
През 2013 г. се оценява на: 348 млн. долара
За Игрите в Лондон през 2012 година спонсорите платиха 1.1 млрд. долара, като големите спонсори са осигурили между 80 и 130 млн. долара.
3. Зимни Олимпийски игри
Оценява се на: 285 млн. долара
През 2013 г. се оценява на: 123 млн. долара
4. Световно първенство по футбол
Оценява се на: 160 млн. долара
През 2013 г. се оценява на: 170 млн. долара
СП в Бразилия генерира рекордните 4.2 млрд. долара приходи и 2.1 млрд. долара печалба за ФИФА, от които 546 млн. долара ще бъдат разпределени между държавите участнички.
5. NCAA Men's Final Four
Оценява се на: 143 млн. долара
През 2013 г. се оценява на: 137 млн. долара
79 238 души се събраха на финала миналата година, за да гледат Connecticut иKentucky. Това е рекордна публика за колежански баскетбол.
6. Шампионска лига на УЕФА
Оценява се на: 139 млн. долара
През 2013 г. се оценява на: 117 млн. долара
През ноември 2013 година BT Group спечели ексклузивните права
да излъчва мачовете на Острова за три сезона през 2015-16 година, като за това ще плаща средно по 390 млн. долара на година.
7. MLB World Series
Оценява се на: 113 млн. долара
През 2013 г. се оценява на: 135 млн. долара
Средната цена на 30-секунден рекламен клип е 465 000 долара за 2013 година.
8. WrestleMania
Оценява се на: 105 млн. долара
През 2013 г. се оценява на: няма данни
WrestleMania 30 достигна до 1 млн. домакинства в САЩ, заедно с pay-per-view излъчванията.
9. Daytona 500
Оценява се на: 100 млн. долара
През 2013 г. се оценява на: 98 млн. долара
Дейл Ернхард младши спечели Daytona 500 през 2014 година, като прибра 1 506 363 долара.
10. Kentucky Derby
Оценява се на: 99 млн. долара
През 2013 г. се оценява на: 97 млн. долара