Американската асоциация на млекопроизводителите призова своите членове да изхвърлят част от продукцията си, тъй като няма как да бъде осигурен пазар за нея, пише Ройтерс.

Търсенето на млечни продукти в магазините засега се запазва, но веригата на доставките, логистичните проблеми и затварянето на голяма част от ресторантите, хотелите и останалите заведения в страната силно затруднява връзката между производителите и пазара.

Транспортните компании страдат от липса на достатъчно шофьори, тъй като много от досегашните им служители отказват да работят заради страха от заразяване с коронавируса. А продажбите на експортните пазари са почти изцяло "замразени".

36-годишният Джейсън Лийдъл е един от фермерите, които са принудени да изхвърлят продукцията си.

Той признава, че се чувства съсипан от факта, че продукцията му отива на вятъра.

"Ако можех да намеря пазар, щях да продавам. Но сега не мога да направя нищо", казва той. По думите му само от вторник досега е изхвърлил близо 1.8 тона мляко.

Асоциацията, която е най-големият кооператив на млекопроизводителите в САЩ, покрива разходите на своите членове за похабената продукция, но въпреки това приходите им ще пострадат сериозно през следващите седмици и месеци.

Ръководството на кооператива дори е посъветвало част от фермерите да заколят част от животните, тъй като в близко бъдеще няма изгледи за подобряване на пазарната ситуация.

В същото време цената на млякото в магазините се увеличава. За седмицата до 21 март цените на дребно отчитат ръст от 11.2% на годишна база.

Онлайн пазар: Дрехите евтини, храната и маските скъпиХраната и маските са скъпи онлайн, показа проверка на вестник „Монитор“

Рязката промяна на потреблението - от ресторантите и заведенията за хранене към магазините, води до сериозни проблеми в преструктурирането на цялата пазарна логистика.

Досега половината от бюджета на американските домакинства, който отива за храна, се реализираше в заведенията. Сега този сегмент е почти изцяло затворен, отбелязват експертите, цитирани от Ройтерс.

Същото важи и за производителите на месо и зеленчуци. Преустройството на веригите за доставка и за производство обаче изисква сериозни инвестиции, каквито в момента повечето компании и фермери не са склонни да правят.