Австралийската авиокомпания Qantas Airways изпълни директен тестови полет с времетраене 19 часа и 19 минути от Лондон до Сидни.

Компанията е все по-близо до вземането на решение дали да поръча самолети за най-дългия пътнически маршрут в света.

“Видяхме двоен изгрев,” заяви главният изпълнителен директор на Qantas Алън Джойс, след като слезе от самолета.

Миналия месец компанията осъществи сходен полет от Ню Йорк до Сидни.

От Qantas кръстиха проекта “Изгрев” - на полетите й по време на Втората световна война, когато самолетите оставали достатъчно дълго във въздуха, така че пътниците виждали два изгрева.

Самолетът от Лондон за Сидни, модел Boeing 787 Dreamliner, е превозил 50 пасажери, като след кацането му е имал гориво за още 1 час и 45 минути полет.

Авиокомпанията трябва да договори условията с пилотите си за тези полети и да получи одобрение от австралийския авиационен регулатор, за да стартира полетите до 2023 г.

Qantas обмисля да поръча или супер дългата версия на Airbus A350-1000, или Boeing 777-8, въпреки че пускането на втория модел в експлоатация беше забавено, а от Boeing предложиха друга алтернатива.

Капитанът на тестовия полет Хелън Тренъри заявява, че с радост би летяла по линията Сидни - Лондон или Сидни – Ню Йорк, но би предпочела да има регулации, които да ограничават тези полети до един в месеца, защото “те ще бъдат много, много дълги и изморителни в дългосрочен план”.

Анализатори на Citibank смятат, че тези полети са огромна възможност за компанията, която иска да генерира повече приходи от директните в замяна на отпадането на престоя.

Според тях директните полети от Сидни до Лондон и Ню Йорк биха могли да добавят 180 млн. австралийски долара (122 млн. долара) годишно към печалбата преди данъци на авиокомпанията, която възлизаше на 1.3 млрд. австралийски долара (882.7 млн. долара) за финансовата година, приключила на 30 юни.