От компанията Daimler AG, производител на луксозните автомобили - Mercedes-Benz, заявиха, че се водят преговори за споделяне на компоненти и технологии с основния й конкурент – друга немска компания за луксозни возила BMW AG.

Това обяви днес изпълнителният директор на Daimler – Дийтер Зетче. Двете компании са сред най-големите конкуренти на пазара на луксозни автомобили в световен мащаб, като през последните няколко години BMW печели надпреварата.

Необходимостта обаче за критично намаляване на разходите поставя на дневен ред търсене на възможности за сътрудничество и сред най-големите конкуренти, коментира още Зетче.

Това се налага на фона на намаляващите продажби на луксозни автомобили на щатските пазари, както и на развитите западноевропейски такива.

В моменти на кризи и силно забавяне на ръста на световната икономика, каквито се наблюдават в момента, продажбите на луксозни автомобили са традиционно сред най-засегнатите такива.

Така двете компании водят преговори за евентуално споделяне на технологии и “ноу хау”, което значително да доведе до намаляването на разходите им. Това стана ясно по време на провежданото в Пекин автомобилно изложение.

Китайският пазар е втория най-голям световен пазар за продажба на автомобили, като е цел на водещите световни производители. В страната продажбите на Daimler са се повишили през първото тримесечие на годината със значителните 42% на годишна база.

Китай е и втория най-голям пазар за автомобилите от най-висок за компанията клас – S-клас. През тази година от компанията производител на Mercedes, планират разкриването на нови 20 дистрибуционни центъра в страната.