Диамантите вече не са най-добрите приятели на жените - украшенията не се търсят в тежките времена. Вчера обяви за загуби за пръв път от десетилетие италианската компания Bulgari, а днес я последва Cie. Financiere Richemont AG.

Бизнесът на най-големия в света производител на бижута не е пострадал чак толкова лоши, защото за непопулярен отрасъл в условията на криза, какъвто са луксозните стоки, да не се окажеш на загуба си е цяла победа.

Но печалбата на компанията за финансовата година все пак намаля, при това с цели 31%, пише "Уолстрийт Джърнъл".

Чистата печалба на Richemont за финансовата година, приключила на 31 март, е достигнала 1.08 млрд. евро в сравнение с 1.56 млрд. през миналата година. Загубите са предизвикани от намаляването на търсенето през втората половина на финансовата година.

Приходите на Richemont нараснаха през годината с 2% до 5.42 млрд. евро благодарение на добрите резултати през първото финансово полугодие.

Компанията Richemont е собственик на много известни марки. Част от корпорацията са такива компании като: Cartier и Van Cleef & Arpels, Jaeger-LeCoultre, Piaget, IWC, Baume & Mercier, Vacheron Constantin, Officine Panerai, A. Lange & Sohne, Montblanc, Montegrappa, Alfred Dunhill, Chloe и Lancel.

Източник: БГНЕС