Авиокомпаниите ще трябва да увеличат броя на пилотите си с 466 650 до две десетилетия, което е два пъти повече в сравнение с настоящия им брой, за да подкрепят разширяването на самолетните паркове на фона на възстановяващото се търсене, информира Bloomberg, позовавайки се на прогнози на щатската самолетна компания Boeing Co.

Пътническата самолетна индустрия ще има нужда средно от 23 300 нови пилоти и 30 000 души обслужващ персонал годишно в периода 2010-2029 г., според изчисленията на подразделение на Boeing. Броят на пилотите включва новоназначени и заместници.

От Boeing прогнозират, че Азиатско-тихоокеанският регион, воден от Китай, ще е отговорен за най-големия ръст на персонал, зает във въздушния транспорт през този период. Cathay Pacific Airways Ltd. и Emirates Airline са сред превозвачите, които увеличават самолетните си паркове, тъй като броят на пътниците се възстановява от най-големия си спад от Втората световна война насам.

В момента в света има около 233 000 пилота и около 100 000 механика, според Boeing. Сред страните от Азиатско-тихоокеанския регион, Китай ще има нужда от 70 600 нови пилоти, а Югоизточна Азия от 42 200 в този 20-годишен период, прогнозират от компанията.

От Boeing прогнозираха през юли, че авиокомпаниите ще закупят 30 900 самолета на стойност 3.6 трлн. долара, в периода 2010-2029 г., което е с 6.6% повече в сравнение с предишната прогноза на компанията. От Boeing очакват компаниите от Азиатско-тихоокеанския регион да бъде най-големият купувач на така наречените twin-aisle самолети (с две пътеки между седалките).

Авиокомпаниите са поръчали 588 пътнически самолета с по над 100 места през тази година, според базираната в Лондон компания Ascend Worldwide Ltd.

Базираната в Тулуза Airbus SAS е най-големият производител на пътнически самолети в света.