Три четвърти (74%) от европейските потребители и две трети от потребителите по света (64%) смятат, че тяхната страна е в рецесия, показа изследване на Nielsen сред 28 000 души от 56 държави по света. Затова и доверието на потребителите, основно в Европа, се влошава.

59% от европейците харчат по-малко за дрехи, 54% са намалили бюджета си за развлечения, а 53% са се отказали от по-скъпи марки. Един от четирима французи например отговаря, че след покриване на текущите разходи, не разполага с повече пари.

За разлика от европейците, потребителите в Китай и САЩ проявяват по-голям оптимизъм, като оценката им е около 100. На този фон оптимизмът на Гърция от 41 пункта, 36 пункта за Португалия, 55 в Испания изглеждат още по-ледени.

С индекс от 122 най-оптимистични за икономиката и потреблението са индийците.