Уеб сайтове, които показват ниски цени на полети, хотели и други резервации за пътувания, не дават на клиентите точна информация. Това става ясно от становището на европейската система за сътрудничество за защита на потребителите Consumer Protection Cooperation.

Първата показана цена често е много по-ниска от крайната. Причината някои оферти да изглеждат твърде добри, за да са истина, е, че когато кликнете, за да си купите ваканционен пакет, се оказва, че няма нищо в наличност.

„Тези сайтове подвеждат клиентите“, заяви еврокомисарят по правосъдие, потребители и равенство на половете Вера Юрова, цитирана от ВВС. От 235 сайта ще бъде изискано да коригират проблемите. Ако те не се съобразят, националните власти могат да пристъпят към съдебни процедури, отбелязват от Consumer Protection Cooperation (CPC).

„Засегнатите компании и всички туристически агенти трябва да спазват европейските правила за потребление“, категорична е Юрова.

Ключови заключения:

1.В една трета от случаите първата показана цена не е същата като крайната цена за заплащане.

2. В една пета от случаите промоционалните оферти в действителност не са налични.

3. В близо една трета от случаите не е ясно как се изчислява общата цена

4. В една четвърт от случаите ограничената наличност (например само две останали места) се отнася само за наличността на конкретния сайт, но това не става ясно


CPC наблюдавала сектора през октомври 2016 г. във всички 28 страни членки. Проверени били общо 352 сайта, включително и сайтове, предлагащи резервация на подслон, билети за транспорт и наем на кола. Някои от тях били сайтове за сравняване на цените.

Установено било, че в над една пета от проверените сайтове отзивите на потребителите са представени неясно, като в някои случаи се пораждат съмнения за достоверността им.