Фабричните поръчки в Германия неочаквано намаляват през юли, продължавайки най-дългата им губеща серия и увеличавайки вероятността най-голямата икономика в Европа да върви към рецесия, информира Bloomberg.

Фабричните поръчки намаляват с 1.7 през юли, в сравнение с юни, съобщават от Министерството на икономиката днес. Осреднената предварителна прогноза беше за нарастване от 0.3%, показват резултатите от проучване на Bloomberg News измежду 35 икономисти. Поръчките намаляват с 0.7%, в сравнение със същия месец година по-рано.

Икономиката на Германия се сви с 0.5% през второто тримесечие и може да не се възстанови в третата четвърт, тъй като износът и потребителските разходи намаляват. Независимо от факта, че цената на петрола е паднала с 24% от рекордните стойности през юли, бизнес доверието в Германия е намаляло през миналия месец до най-ниското си ниво от три години насам, а оптимизмът на потребителите е достигнал петгодишно дъно.

Еврото се обезцени след доклада и единица от европейската валута се разменяше срещу 1.4490 долара, в сравнение с 1.4529 долара преди публикуването му. Това е шестият месец поред, в който поръчките намаляват, независимо от прогнозите на икономистите за покачване. От министерството ревизираха спада за юни до 2.6% от първоначално изнесените данни за понижение от 2.9%.

Намалението на поръчките през юли се оглавява от 3.6-процентен спад на поръчките на вътрешния пазар. Чуждестранните продажби нарастват с 0.3%, като поръчките от Еврозоната се увеличават с 8.1%. Търсенето извън Еврозоната е намаляло с 5.7%.

Цената на петрола нарасна до рекордните 147.27 долара за барел на 11 юли, изстрелвайки инфлацията в Еврозоната до 16-годишен връх от 4%, намалявайки покупателната способност на потребителите и увеличавайки разходите на компаниите.

Продажбите на автомобили през август падат с 10%, в сравнение с юли, докато продажбите на дребно в Германия бележат спад през юли и август.

Автомобилопроизводителите страдат не само от отслабващото търсене на вътрешния пазар. Норберт Райтхофер, CEO на Bayerische Motoren Werke AG, заяви на 1 август, че 2009 г. ще бъде още една трудна година за най-големия производител на луксозни автомобили в света, тъй като падащите продажби в САЩ, по-силното евро и покачващите се цени на пластмасата, стоманата и петрола ограничават печалбите.

И докато цената на петрола и обменния курс на еврото отстъпиха от върховите си нива, те все още са с 46% и 6% над нивата от миналата година, респективно.

Някои германски компании се опитват да омекотят удара от намаляващите поръчки, като търсят разширяване на Изток в по-бързо развиващите се икономики. Най-голямата строителна компания в Германия - Hochtief AG, на 14 август повиши прогнозата си за печалба за цялата година, вследствие на нарастващо търсене от страна на пазари като Австралия и Азия.

По-рано тази седмица компанията обяви, че си е осигурила поръчки на стойност 221 млн. евро в Австралия.