Facebook и Instagram губят младите потребители
Какво е общото между лепенките за наранявания Band-aid, шоколадовият блок Twix и веригата магазини за 1 долар Dollar Tree?
Това са три марки, които младите хора харесват повече от Instagram или Facebook, показва проучване на Morning Consult в САЩ. То е направено сред 16 000 „пораснали представители на поколението Z“ (или хора, които в момента са на възраст между 18 и 25 години).
Instagram се класира на 29-о място, а Facebook дори не влиза в топ 40. (Dollar Tree е на 14-о, Twix на 24-о, а Band-Aid на 28-о).
От 4 000 марки, включени в проучването, YouTube, Google, Netflix и Amazon са най-предпочитаните от младите, според проучването на Morning Consult. На пето място е брандът M&M.
Резултатите не вещаят нищо добро за Meta, която наля милиарди долари в опитит да се преоткрие, за да се хареса на новото поколение, пише Business Insider. Миналата година Марк Зукърбърг ребрандира компанията си от Facebook на Meta, залагайки бъдещето на компанията на Metaverse технологиите.
Все още няма изгледи това да се изплати, коментира изданието. Meta се бори с бавен растеж на потребители и приходи, губейки от конкуренти като TikTok.
През последните две години Meta също насочи ресурси и внимание към подобната на TikTok функция на Instagram, Reels. Въпреки това, вътрешен доклад от Meta, цитиран наскоро от Wall Street Journal, казва, че „повечето потребители на Reels нямат никаква ангажираност“.
Миналата седмица главният изпълнителен директор на Meta Марк Зукърбърг обяви замразяване на наемането на служители, предупреждавайки, че бюджетите на повечето екипи ще бъдат намалени, писа Bloomberg.
Този ход следва подобни бюджетни съкращения и предупреждения от други технологични компании като Google, Microsoft и Uber.