Глобалната консолидация в пивоварната индустрия продължи днес, след като Heineken се оказа изненадващият печеливш в наддаването за мексиканската Femsa Cerveza. Сделката е на стойност 5.5 млрд. долара, които ще бъдат платени изцяло в акции.

Femsa произвежда марките Dos Equis, Sol и Tecate, а от от компанията потвърдиха, че търсят купувач от октомври.

Анализаторите очакваха SABMiller да закупи втората най-голяма пивоварна в Мексико, но купувачът се оказа Heineken. Холандската компания ще закупи дейността на Femsa в Мексико както и 83% от бизнеса й в Бразилия, който все още не притежава.

В добавка към дела на Femsa в Бразилия, Heineken също така притежава разпространението на марките на мексиканската компания в САЩ.

Сделката ще предостави на Femsa една пета от холандската компания, включително 12.5% от Heineken N.V. И 14.9% от холдинговата компания Heineken Holding, която притежава 50.005% от Heineken N.V.

От Heineken обявиха, че сделката е на стойност 5.5 млрд. долара, или 7.6 млрд. долара с дълговете, които компанията ще поеме.

Сделката ще спомогне за растежа на Heineken на три от най-печелившите бирени пазари в света Мексико, САЩ и Бразилия.

EBITDA печалбата на Femsa Cerveza възлиза на 419 млн. евро за първите девет месеца на 2009 г., което представлява спад от 9.5% на годишна база. Приходите на компанията намаляват с 5.5% до 1.83 млрд. евро.