Преди да се премести да живее в Индия, Джон Акилия управлявал магазин IKEA в Сейнт Луйс, Мисури, който се радвал на 1.6 млн. посетители годишно.

Това обаче е нищо работа.

Акилия, който започва работа за IKEA през 1996 г., сега се готви да отвори първия търговски обект на шведския бранд в Индия. Той очаква дебютният магазин в град Хайдарабат да има около 7 млн. посетители годишно, или колкото населението на град като Хонконг.

„В Индия, поради тяхната висока популация..., потенциално посетителите могат да са доста по-висок брой”, казва Акилия, цитиран от CNN.

Новият магазин ще бъде с площ 37 хил. квадратни метра, като се очаква да отвори врати до седмици. Обектът е проектиран, така че да поема огромни тълпи от хора.

„Имаме по-големи каси за вратите, имаме по-широки изходи”, казва АКилия.

IKEA от около три десетилетия закупува суровини за операциите си именно от Индия. Въпреки това, компанията нямаше как да отвори собствен магазин в страната, тъй като правителството бе наложило рестрикция върху чуждестранните инвестиции.

Чак през 2016 г. тези правила бяха разхлабени, което отвори пътя на IKEA към милиардния индийски пазар.

Шведът, който с IKEA направи революция във вътрешния дизайнИнгвар Кампрад, който почина на 91-годишна възраст, бе основател на IKEA - компанията за мебели, която направи революция във вътрешния дизайн в домовете на хората от средната класа по цял свят

Компанията вече планира отварянето на магазини в Мумбай, Бангалор и Ню Делхи през идните няколко години, като до 2025 г. цели да има 25 локации в страната.

„Вълнението относно Индия е ново усещане за нас, така че ще проучим клиентите си – как пазаруват, какво искат”, казва Акилия.

Екипи на IKEA вече са прекарали в страната повече от 2 години в проучвания, като са посетили стотици индийски семейства, като подготовка за отварянето на магазина.

Най-голямото предизвикателство пред IKEA е как да определи правилното ниво на цените, така че то да е адекватно спрямо покупателната способност на индийците. В Индия средната годишна заплата възлиза на едва 2 хил. долара.

„От гледна точка на достъпността, Индия вероятно е един от най-тежките пазари, които имаме”, казва Акилия. Магазинът в Хайдарабад ще разполага със стотици продукти, които са на цена по-ниска от 300 рупии (4.5 долара), включително много под цена от 1 долар.

“Човек вижда голямата сграда на магазина и с това идват съмнения, че става дума за скъп бранд. Но много бързо хората разбират, че имаме продукти за всеки”, казва той.

Как IKEA засегна неомъжените жени в Китай с рекламаРеклама на шведската верига магазини за мебели предизвика възмущение в Китай

Друго предизвикателство през IKEA е каква храна да сервира в обектите си за хранене, тъй като в Индия има хора, изповядващи различни религии, като някои от тях, като мюсюлманите например, не могат да ядат свинско месо.

Освен всичко друго, шведската компания иска да равие и онлайн операциите си в страната. Според доклад на Morgan Stanley, секторът на онлайн търговията в Индия ще достигне 200 млрд. долара до 2026 г.

Въпреки ниските възнаграждения в Индия, огромното ѝ население привлича брандове от цял свят. Поради това щатският гигант Walmart похарчи 16 млрд. долара за придобиването на индийския онлайн магазин Flipkart. Amazon пък вложиха над 5 млрд. долара в индийския си бизнез.

Докато много индийци ще се запознаят с IKEA за първи път, според Акилия, зараждащата се средна класа вече има отлична представа за бранда.

„Хората, които знаят какво е IKEA, вече нямат търпение да отворим”, добавя той.

IKEA ще продава мебели онлайн чрез чужди платформи Компанията за мебели IKEA планира въвеждането на нов бизнес модел