Най-популярната услуга за стрийминг на видеоигри в света изглежда загуби един от потенциално най-големите си пазари.

Платформата Twitch - собственост на Amazon, вече не е достъпна за потребителите от територията на Китай. Приложението е премахнато и от онлайн магазина за апликации на Apple в азиатската страна.

Говорител на Twitch потвърждава, че услугата, която позволява на потребителите да стриймват как играят видеоигри, действително е блокирана в Китай, без да дава повече подробности, предава CNN.

Блокирането идва, след като стрийминг услугата стана третото най-популярно приложение в китайската версия на онлайн магазина на Apple, по данни на компанията за анализи App Annie.

Причината за голямата популярност на Twitch в Китай се крие в това, че китайските фенове на електронния спорт използват приложението, за да гледат как тяхната страна се състезава в спортния форум Asian Games, проведен през миналия месец, който за първи път допусна видеоигрите като официална състезателна дисциплина.

По информация на хонконгската медия Abacus, китайските фенове са били раздразнени, че държавната телевизия не предава събитието, поради което са се обърнали към Twitch.

Платформата, която Amazon придоби през 2014 г. за близо 1 млрд. долара, се присъединява към другите интернет услуги, блокирани от китайския апарат за цензура, познат с ироничното прозвище Great Firewall. В този списък влизат YouTube, Facebook и Twitter.

Така или иначе, не е особена изненада, че Twitch има проблеми в Китай. Местните власти са особено чувствителни към чуждестранните компании, които предлагат медийно съдържание на тяхна територия, освен ако не се съгласят да спазват стриктно местните правила.

През 2016 г. услуги на Disney и Apple бяха блокирани поради неспазване на местната регулация.

Ерик Шмид: Интернет ще се раздели на китайски и американскиЕрик Шмид, бившият изпълнителен директор на Google и изпълнителен председател на компанията-майка Alphabet, направи повече от интересна прогноза


Ходът относно Twitch идва в момент, в който китайското правителство постави нови изисквания за индустриата с видеоигри. Регулаторите престанаха да издават лицензи на онлайн игри, които таксуват потребителите с пари.

През миналия месец правителството обяви, че планира да ограничи броя на новите онлайн игри, поставайки рестрикции колко време децата и учениците могат да прекарват, играейки на тях.

Това решение изтри десетки милиарди от пазарната капитализация на китайския гигант Tencent, който има огромен бизнес с видеоигри.

Китай е най-големият пазар за игри в света с дял от ¼ от глобалните приходи, по данни на компанията за проучвания Newzoo. Прогнозите сочат, че приходите от видеоигри в Китай ще достигнат 38 млрд. долара през тази година.