Китай ще задмине САЩ като най-големия авиационен пазар в света в идните пет години, т.е. по-рано, отколкото се очакваше, предава CNN.

В ежегодните си прогнози Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA) промени очакванията си и измести центъра на гравитацията в световната авиоиндустрия на изток, далеч от САЩ и Европа.

Асоциацията очаква, че 7.8 млрд. души ще пътуват по въздух до 2036 г. Това е почти два пъти повече от очакваните 4 милиарда пътници тази година.

IATA очаква половината от новите пътници, които ще летят в идните 20 години, да живеят в Азия. Макар че организацията предвижда значителни промени в идните две десетилетия, най-драматичните промени ще настъпят в следващите пет години.

Китай ще измести САЩ като най-големия авиационен пазар в света до 2022 г. - две години по-рано от първоначалните очаквания, прогнозира IATA. Авиационният пазар се определя като трафик към, от и в рамките на дадена страна.

Китайските авиокомпании увеличават бързо международните си дестинации в последните години. Air China и Hainan Airlines обявиха тази седмица нови маршрути към САЩ, включително Шенжен-Лос Анджелис и Чунцин и Чънду – Ню Йорк.

Бурноразвиващите се пазари в Азия ще доминират в идните 20 години, сочат прогнозите на IATA. Великобритания, която днес е третият най-голям пазар, ще остане на пето място, изоставайки от Индия през 2025 г. и от Индонезия през 2030 г.

Влиянието на Европа ще продължи да отслабва, а Тайланд и Турция също ще влязат в топ десет на най-големите пазари в идните 20 години. В същото време Франция и Италия ще излязат от десетката и ще заемат съответно 11-о и 12-о място, прогнозира IATA.

Индия и Индонезия бяха сред водещите купувачи на нови самолети на Airbus, Boeing и други компании.

Airbus и Boeing ускоряват производството на най-популярните си самолети, за да отговорят на търсенето и за да заменят старите, по-неефективни самолети.

В сряда Boeing съобщи, че е подложена на нарастващ натиск да увеличи производството си на самолетите 737, до голяма степен благодарение на търсенето от страни, като Индия и Китай.

Boeing очаква, че Китай ще се нуждае от над 7200 нови самолета на стойност над един трилион долара. И двете компании имат установено индустриално присъствие в Китай, за да ухажват купувачи, които се нуждаят от благословията на централното правителство.

Airbus сглобява своите самолети А320 в Тиендзин, а Boeing открива нов завод близо до Шанхай, където ще се инсталира интериорът на самолетите 737 преди доставката им на китайски превозвачи.

Докато Airbus и Boeing са фокусирани върху Китай, тази година страната започна да тества собствените си самолети C919 на компанията Commercial Airplane Corporation of China, или Comac.