Китайско музикално приложение ли е следващият Facebook?

3573
Китайско музикално приложение ли е следващият Facebook?

Бриджит Кели научила за Musical.ly на купон с преспиване. 12-годишната Морага от Калифорния и нейните приятели използвали приложението, за да правят 15-секундни музикални видеа, показвайки акапелното си пеене или Lip Sync уменията си (изпълнение на любима песен без издаването на нито един звук, само с движението на устните – бел. ред.).

След училище те измисляли движения за следващото си музикално видео и изпълнявали „дуети“ с любимите си звезди, пише Bloomberg.

Кели е една от над 100-те милиона потребители на Musical.ly в цял свят, които създават, споделят и откриват кратки музикални видеа там. За минути потребителите могат да филтрират, редактират и публикуват кратки видео клипове на любимите си песни и да търсят сред милиони видеа, създавани всеки ден.

Създадено в Шанхай преди две години, приложението се радва на небивал успех сред американските тийнейджъри и дори привлича звезди като Селена Гомес и Ариана Гранде.

Musical.ly привлече вниманието дори на Уолстрийт и Силициевата долина. Компанията повиши стойността си с над 100 милиона долара до около половин милиард долара и някои анализатори смятат, че тя дори може да се превърне в потенциална заплаха за базата от потребители на Facebook. Самият Марк Закърбърг определи приложението като нова и интересна социална платформа в духа на Snapchat.

Но макар че около 40 млн. души използват Musical.ly всеки месец, много от тях не посещават приложението всеки ден. Инвеститорите използват съотношението между ежедневно активните потребители и месечно активните потребители, за да оценят интереса към дадено приложение.

Съотношение от 50% означава, че средният потребител използва приложението в 15 от 30-те дни от месеца. Но анализ на Google Play и Apple iOS показва, че средният потребител на Musical.ly посещава приложението само в три от 30-те дни в месеца.

Съоснователят на Musical.ly Алекс Джу съзнава, че трябва да надхвърли непостоянните вкусове на американските тийнейджъри, за да оцелее в дългосрочен план. През юни той създава с екипа си Live.ly, приложение за излъчване на събития на живо, което вече привлече 11.5 милиона потребители.

Twitter си купи музикален сайтTwitter купи We Are Hunted

 

Джу иска приложението му да се превърне в нещо като Facebook или китайското WeChat, което хората използват, за да говорят с компании и приятели, да си плащат наема, да инвестират, да поръчват такси или да запазят час при фризьор.

Джу, който е прекарал време както в Силициевата долина, така и в Китай, смята, че е в идеалната позиция да наблюдава пристигането на иновациите от двете части на света и да подбира най-добрите от тях. В социалните мрежи „можете или да се превърнете в огромна обща платформа като Instagram или Snapchat, или да умрете. Няма средно положение. Смятам, че Live.ly може да се превърне в обща социална мрежа“.

Джу, който е инженер по образование, влиза в технологичната игра през 2000 г., когато се присъединява към China Pages  - първата компания, създадена от основателя на Alibaba Джак Ма. Джу прекарва голяма част от кариерата си в германския софтуерен гигант SAP, където работи с бизнес клиенти.

Той винаги е имал интерес към образованието и в началото на 2013 г., заедно с бившия си колега Лую Ян, създава стартъп компанията Cicada Education. Идеята е тя да наподобява модела на Twitter и да позволява на експерти да създават мини курсове по всякакви предмети чрез смартфона си.

През май 2014 г. Джу и Ян създават версии на китайски и на английски език на Musical.ly. Те бързо откриват, че приложението не буди почти никакъв интерес на вътрешния пазар, но процъфтява в САЩ. Двамата не са изненадани.

В Китай децата са твърде заети с уроците си в училище и нямат време да развиват дремещата в тях поп звезда. Децата в САЩ имат много повече свободно време, така че Джу и Ян спрели китайското приложение, за да се съсредоточат върху Америка.

Първоначално растежът бил бавен, като свалянията на приложенията били около 500 на ден. Единственият лъч надежда бил, че близо три четвърти от потребителите се връщали за втори ден. Имало нещо притегателно в това приложение.

Хората споделяли видеата си от Musical.ly в социалните мрежи, но нямало начин последователите на потребителите да разберат чрез кое приложение са били създадени. Едва когато екипът на Джу прибавил логото на Musical.ly на споделяните видеа, свалянията нараснали на хиляди, а впоследствие и на десетки хиляди на ден.

Джу казва, че компанията постоянно води преговори с големи американски технологични компании, включително Facebook, Instagram, Twitter и YouTube, за начините, по които могат да си сътрудничат и да учат една от друга.

Musical.ly може да бъде потенциална мишена за придобиване от социални мрежи, които искат да привличат млади потребители. Засега компанията на Джу не е получила никакви предложения за придобиване.

„Има многобройни сценарии за бъдещето. Или ще продължим да растем независимо, или не изключваме възможността да станем част от по-голяма платформа“, признава Джу.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg