LG Electronics (LG), производител на мобилни комуникации и битова електроника, оповести консолидираните си резултати за първото тримесечие на 2008 г.

В глобален мащаб продажбите и оперативната печалба на компанията отбелязват рекордни нива, благодарение на доброто представяне на отделните дивизии на LG и най-вече на подразделението за широкоекранни телевизори. В сравнение със същия период на миналата година, продажбите са се повишили с 16.9% до 11.747 млрд. долара, а оперативната печалба е на стойност 634 млн. долара или 5.1% увеличение в печалбата.

Продажбите на централното управление на LG Electronics са се повишили с 14.8% до 7.253 млрд. долара, а оперативната печалба възлиза на 591 млн. долара. Нетната печалба на компанията е 442 млн. долара, което е успешно възстановяване от загубата от 131 млн. долара през миналата година.

Дивизия мобилни комуникации отбелязва рекордно високи продажби от 3.484 млрд. долара – увеличение с 32.6% спрямо първото тримесечие на миналата година. Само бизнесът с мобилни телефони достига продажби за 3.346 млрд. долара, което е ръст от 35.7% спрямо отчетния период на предходната година. Поръчките на мобилни телефони са по-високи от всякога - 24.4 млн. бройки, като най-желани на пазара са били моделите “Viewty”, “Voyager”, “Venus” и други модели от примиум сегмента.

Поръчките на пазара в Азия, Китай и Средния Изток са се увеличили с 36% спрямо предишния отчетен период, а продажбите на WCDMA в САЩ и Корея регистрират ръст от 18% спрямо предишното тримесечие. Прогнозите за следващото тримесечие са за добро развитие на бизнеса с телефони и продажбите. Очаква се новите модели и линии мобилни телефони (като третия модел от серията ‘Black Label’) с предимство в дизайна и потребителски интерфейс да “поведат” лидерството сред поръчките на телефони и да допринесат за ръст от 20%.

Дивизия електродомакинска техника увеличава продажбите си с 3.6% до 3.191 млрд. долара спрямо същия период на предходната година. Наблюдава се лек спад в печалбата, което се дължи на по-високите цени на материалите. Компанията очаква добре перспективи за тази дивизия за следващото тримесечие, тъй като наближава силният сезон за продажби на климатична техника на пазара.

Дивизия дигитален дисплей регистрира ръст от 32.1% в продажбите до 3.808 млрд. долара. Най-добре продаваните продукти на компанията са били телевизорите и мониторите, които отбелязват ръст в продажбите спрямо същия период миналата година съответно 82% за LCD телевизорите, 18% за плазмените телевизори и 33% за мониторите. Продажбите на PDP-модули нарастват със 17% спрямо първото тримесечие на миналата година, което се дължи на голямото търсене на продуктовите линии от 32 инча. Оперативната печалба отбелязва 1.0 млрд. долара.

Продажбите на дивизия дигитални медии намаляват с 5.2% спрямо предходната година – до 1.372 млрд. долара, но оперативната печалба е нараснала до 18 млн. долара, благодарение на иновациите в производството на персонални компютри.