Нова вълна от европейски супермаркети ще навлезе в САЩ. Немската верига Lidl планира да отвори първите си магазини на Източното крайбрежие, пише Business Insider.

До 2018 г. компанията планира да открие общо 150 магазина в САЩ, след като вече разполага с 10 000 магазина в 26 европейски държави.

На този пазар вече оперира и конкурентната немска верига Aldi, която разполага с 1300 магазина и е позната сред потребителите с ниските си цени.

През последното тримесечие продажбите от страна на Lidl и Aldi отчитат ръст от 13.8 и 11.5 на сто, става ясно от данни на Kantar Worldpanel.

За сравнение, четирите най-големи вериги супермаркети във Великобритания понижават продажбите си, като те варират от 1.3 и 1.4 на сто за Tesco и Sainsbury's, до 2.4 и 5.9 на сто в Morrisons и Asda.

Двете немски вериги се разрастват бързо и на Острова, което е една от причините за по-слабите продажби от страна на конкуренцията им.

В момента от Lidl търсят персонал за поне десет щатски локации, като сред тях са Ню Джърси, Шарлът, Северна Каролина, Джорджия, Вирджиния, Бърлингтън и др.

Компанията има доста работа пред себе си, ако иска да настигне конкурента си Aldi. Оттам планират само в следващите две години да увеличат локациите си с нови 600.

Основната причина за успеха на Lidl са ниските цени. Това е най-евтината верига магазини във Великобритания, посочи преди дни Daily Star.