Nissan стартира нова абонаментна услуга, която позволява на потребителите да сменят колата всеки ден.

Програмата, която се казва Nissan Switch, първоначално ще премине през тестов период в рамките на американския град Хюстън, посочват от компанията в изявление, цитирано от Business Insider.

Водачите могат да избират между два абонамента Select и Premium, чиято цена е съответно 699 долара и 899 долара на месец.

Базовият абонамент предлага на шофьорите автомобили, като седана Altima и кросоувъра Rogue, докато премиум пакета включва модели, като Maxima и Armada.

Самото присъединяване към услугата ще се таксува отделно на цена от 495 долара.

Абонаментът включва неограничена смяна на колите, която може да се реализира всеки ден, доставка, почистване, застраховка, пътна помощ и редовна поддръжка.

За да сменят автомобила, водачите могат да използват приложението на Nissan Switch или да напишат съобщение на служителя от програмата, който се грижи за техния абонамент, става ясно от сайта на услугата.

Nissan ще достави колата до конкретни обслужвани райони.

„Nissan Switch е друг начин Nissan да тества алтернативи на традиционната мобилност, които не изискват дългосрочно финансово обвързване от нашите клиенти”, казва Андрю Тави, вицепрезидент на компанията.

„За тези, които искат седан през седмицата и кола с висока проходимост или спортна такава, като GTR, за уикендите, Nissan Switch осигурява решението”, казва Тави.

Моделът GTR ще бъде достъпен срещу допълнителна такса от 100 долара на ден, като потребителите могат да ангажират спортния автомобил най-много за седем дни.

От Nissan посочват, че абонаментната програма позволява на потребителите да сменят автомобилите така, както превключват предаванията, които гледат по телевизията или чрез стрийминг платформите.

Подобни програми имат и други концерни, като Audi, Lexus и Mercedes-Benz.

Олимпиадата в Токио - най-голямата автономна демонстрация в светаПодкрепена както от правителството, така и от академичните среди, японската автомобилна индустрия се готви за нещо, което с лекота може да бъде наречено най-мащабната демонстрация на автономно шофиране в историята

Въпреки че тези модели са интересен начин за потребителите да тестват различни коли, забавата идва срещу определена цена.

Анализ на портала за автомобили Edmunds показва, че абонаментите излизат по-скъпо за потребителите, отколкото купуването на кола на лизинг.

Анализът разглежда разходите по тези програми за 3-годишен период, като най-скъпата подобна услуга в проучването достига цена от 97 739 долара в рамките на разглеждания период.