Положението с новия терминал на лондонското летище Хийтроу не се е подобрило и британската авиокомпания "Бритиш еъруейз" обяви, че анулира 59 от предвидените си за днес полети, предаде ИТАР-ТАСС, цитиран от БТА.

Вчера авиокомпанията анулира 37 полета, а в четвъртък - над 80. Хаосът на терминал 5 на най-голямото летище в Европа вече затрудни пътуването на около 20 000 души.

Бляскавата конструкция от стъкло и стомана e на стойност 4,3 милиарда лири стерлинги (8,6 милиарда долара).

Още с откриването й обаче бяха регистрирани проблеми със системата за разпределение на пътническите багажи, въпреки че тя е възможно най-модерната. В един момент багажите бяха върнати на терминала, защото системата отчела, че съответният самолет вече е излетял.

Отчетени бяха проблеми още с паркирането на колите и при проверките за сигурност, а пътниците масово недоволстваха от необичайния дизайн на терминала. Някои пасажери се оплакаха дори от сигнализацията.

Терминалът бе построен специално за авиокомпания "Бритиш еъруейз", която след време ще изпълнява всичките си полети от и до летище Хийтроу именно през него. От превозвача обясниха "малобройните дребни проблеми" с необходимостта от време за свикване на персонала, като отбелязаха, че те не са неочаквани предвид сложността на операцията.

Новият терминал ще може да поема 30 милиона пътници годишно. С това капацитетът на летището ще нарасне от сегашните 68 милиона на 95 милиона.