Печалбата на втория най-голям световен производител на спортни стоки - немската компания Adidas AG се е понижила през изминалото тримесечие с 11% до 128 млн. евро, или 60 евроцента на акция, в сравнение с реализираната година по-рано печалба от 144 млн. евро, или 67 цента на акция.

Спадът в печалбата обаче се оказа по-малък от средните очаквания на анализаторите, които прогнозираха печалбата на компанията да възлезе на 125.4 млн. евро.

След положителните резултати акциите на компанията регистрираха най-голямото си повишение от 2005 година насам, като поскъпнаха първоначално с 6.5%, като към момента се търгуват с повишение от 5% до ниво от 44.42 евро за брой. Това бе и най-голямото им дневно повишение от близо две години насам.

От началото на годината акциите й са поскъпнали с 20%, след като през изминалата година загубиха 8% от стойността си.

През 2005 година немската компания плати 3.8 млрд. долара за придобиване на щатския си конкурент - Reebok, в усилията си да затвърди позициите си на щатския пазар.

Продажбите на стоките с марка Adidas са се повишили с 2% до 1.8 млрд. евро през изминалото тримесечие, в сравнение със същото на миналата година, посочиха още изнесените от компанията данни.

От ръководството на немската компания прогнозират, че продажбите на щатското й звено с марка Reebok имат потенциал да се повишат до 5 млрд. долара в следващите три до пет години, на фона на нивото им от 3 млрд. долара през изминалата година.