Пекин е поредният град в Китай, който забранява новите споделени колела, на фона на усилията на страната да се справи с хаоса, причинен от превозните средства на две колела, и притесненията за безопасността в градските зони, пише ВВС.

Новите доставки на колела за 15-те схеми за споделяне в града ще бъдат спрени, съобщи правителството в комюнике. Жителите на Пекин вече имат достъп до близо 2.4 милиона споделени колела.

Столицата се присъединява към други китайски градове, които опитват да намалят рисковете за обществото, като забранят новите колела. Общинската транспортна комисия съобщи в комюнике, че ще започне да разчиства паркингите.

Колелетата в големите градове често се изоставят, като се изхвърлят наслуки на улицата или на завои. Комисията ще работи за регулиране на схемите за споделяне на колела, включително чрез създаването на ръководство за паркинг пространствата.

Споделените велосипеди са навсякъде в големите китайски градове. Местните жители имат достъп до около 16 милиона колела в цялата страна на пазар, доминират от подкрепяната от Alibaba Ofo и финансираната от Tencent Motorbike.

Но лошата регулация създаде хаос по пътищата в страната с хиляди изхвърлени колелета на вече пренаселени обществени пространства.

В Китай, вместо фиксирани велосипедни станции, всички компании за споделяне на велосипеди са базирани на приложения. В повечето случаи колелата са снабдени с GPS чип, който позволява на потребителите да откриват велосипеда. Те плащат за наемането с телефона си и след това го отключват, като понякога използват QR код.

След като завършат пътуването си, клиентите могат да оставят колелото, където си пожелаят. Това създаде проблеми в градове, като Шанхай, Гуанджоу, Шъндзън и Ухан, които са сред местата, приложили забраните за нови споделени колела.

По-рано тази седмица медиите в страната съобщиха, че броят на споделените велосипеди в Ухан наближава 700 000, което надвишава много капацитета на града от 400 000.