Огромните оранжеви автоматизирани ръце, които бързо сглобяват рамките на автомобилите в завода на "Great Wall Motors" в Баодин, сякаш са перфектния отговор на бързо растящата цена на труда в Китай - те не искат повишаване на заплатата, не се нараняват и не стачкуват, отбелязва Reuters.

За частния китайски автомобилостроител, който дава работа на 50 000 души, швейцарските роботи и други машини са повече от спестяване на разходите.

Компанията се надява те да й помогнат да прави достатъчно добри коли, които да се конкурират с продукцията на световните автомобилостроители.

Не трябва да си експерт, за да видиш разликата в качеството между китайските коли и автомобилите, произведени от Audi и Volkswagen, посочва Ли Шаохуей, който отговаря за техниката за автоматично управление в компанията.

За да се справим с тези конкуренти, нямаме друг избор освен използването на оборудване и технологии на по-високо равнище, добави той.

Китайският промишлен сектор все повече се управлява от машини - от заводите за автомобили до цеховете за микрочипове.

Според финансовия холдинг Nomura 28% от машините в заводите в Китай използват цифров контрол - единица за автоматизация. Това може да е доста под 83-те процента в Япония, но Китай расте доста по-бързо от Япония при съотносимия етап на развитие, отбелязва Гъ Вънцзе, анализатор в Nomura.

Армията от евтина работна ръка, която превърна Китай в производствен център, не е нито толкова огромна, колкото някога се смяташе, нито е толкова евтина, пише БТА.

Затова производителите харчат много средства за машини, които ще ги направят по-производителни и ще подобрят качеството на стоките.

Тази промяна ще създава все по-големи предизвикателства за американските, японските и европейските промишлени компании, които не са свикнали да се конкурират с китайските фирми в сегмента на скъпите стоки на пазара, прогнозира Reuters.