Хората пият все по-малко алкохол, показва нов доклад, проследяващ консумацията в световен мащаб, съобщава ВВС.

Продажбите на бира продължиха да намаляват миналата година, а тази година продажбите на сайдер също отбелязват спад. Глобалният пазар за всички алкохолни напитки се сви с 1.3% през 2016 г. заради спада с 1.8% на продажбите на бира, сочат данните на International Wine and Spirits Record (IWSR).

Продажбите на сайдер намаляха с 1.5% след седем поредни години на растеж. Цялостният спад на продажбите на алкохол в световен мащаб е много по-голям от средното понижение от 0.3% в предишните пет години.

Докладът на IWSR за 2016 г. установи, че глобалните продажби на вино са останали сравнително непроменени – спад с 0.1%, а консумацията на спиртни напитки е нараснала с 0.3%. Съживяването на джина продължава, като продажбите на култовата британска напитка са се увеличили с 3.7% в световен план.

Защо Heineken инвестира в Кот д'Ивоар? Странно или не, холандският гигант направи сериозна стъпка за навлизане на пазара на африканската страна

Въпреки че глобалният БВП е нараснал с 3.5% през 2016 г., а икономическият растеж обикновено съответства на увеличаване на консумацията на алкохол, редица големи икономики, като Китай, Русия и Бразилия, трябваше да се справят със забавяне на икономиката и рецесия.

Продажбите на бира в Китай са намалели с 4.2%, с 5.3% в Бразилия и със 7.8% в Русия, сочат още данните на
IWSR.