Финтек компанията Revolut ще започне да предлага банковата си карта в САЩ до края на тази година в партньорство с платежния гигант Mastercard, обявиха от двете компании, цитирани от Reuters.

Обявлението идва, след като през миналия месец Revolut постигна партньорство с Visa - другия голям играч в платежните услуги, като част от плановете си за глобално разрастване.

Revolut - една от най-бързорастящите алтернативи на традиционните банки, се бори за пазарен дял с вече установените доминанти в САЩ, като Bank of America и JPMorgan Chase.

„Ще гарантираме, че нашият продукт има по-добра стойност за клиентите, тъй като повечето американски банки таксуват 10 долара месечно за сметка и 10-15 долара за местни преводи, а ние ще предлагаме и двете услуги безплатно”, казва основателят и изпълнителен директор на Revolut Николай Сторонски.

Днешното обявление потвърждава, че двата бранда ще си партнират по отношение на най-малко 50 процента от всички съществуващи и бъдещи издадени Revolut карти в Европа.

Отвъд Европа, споразумението също ще даде възможност на Revolut да постигне своите амбиции в световен мащаб.

В основата на тези амбиции е предлагането на финансови услуги на потребителите в САЩ, а до края на годината двата бранда съвместно ще пуснат първите Revolut решения на американския пазар.

Глобалната експанзия също така ще даде възможност на Revolut да достигне до пазари в Азиатско-Тихоокеанския регион и Латинска Америка, в това число Австралия, Сингапур, Япония, Нова Зеландия, Бразилия и Мексико.

Сделката с Mastercard ще позволи на Revolut да се възползва от нейната мрежа, като по този начин банковите карти на финтек компанията ще се приемат от търговци в 210 страни, където платежният гигант оперира.

Базираният във Великобритания стартъп планира да назначи 3 500 служители през следващата година, когато ще стъпи в Северна Америка и Азия, като по този начин ще увеличи персонала си до около 5 хил. души.

Едуард Цветанов: Revolut България вече има 100 000 потребителиНие променяме играта, категоричен е ПР мениджърът


Финтек компании, като Revolut, Monzo и Starling, се радват на бърз растеж на Острова, отнемайки пазарен дял от традиционните банки. Въпреки това, постигането на устойчива печалба може да се окаже предизвикателство за така наречените дигитални банки.

Повечето правят пари от такси, свръзани с премиум услуги, което е няма общо с основия модел на банките, които генерират приходи чрез отпускане на кредити.

Revolut обаче няма да остане без конкуренция в САЩ, където потребителите вече познават подобни предложения.

Roobinhood - финтек компанията, основана от българина Владимир Тенев, вече се радва на завиден успех на домашния си американски пазар.