Роботът Pepper беше разпродаден почти веднага, след като стана достъпен за широката публика. Близо 1 000 робота бяха продадени за минута в събота при цена от 198 000 йени (1 610 щатски долара).

Роботът бе представен преди година от японската телекомуникационна компания SoftBank, като най-после той стана достъпен за всички купувачи.

Целта на Рepper е да служи като семейна компания. Той е програмиран да комуникира със собствениците си и да следва гласови команди.

Според производителя SoftBank, Pepper е първият робот, който може да разчита човешките емоции и да реагира според тях.

Той не е предназначен за изпълнение на физически команди, а по-скоро за емоциаонален спътник, коментират от производителя.

„Роботът е създаден, за да направи хората щастливи, като общува с тях. Той е емоционален, а не функционален робот, който например да мие чинии или да чисти с прахосмукачка“, според изявление на френската компания за роботи Aldebaran, която е и партньор на SoftBank в проекта.

„Pepper ще расте с хората в семейството, ще създава връзка с тях, ще се забавлява, както и ще предоставя определени услуги във връзка с обкръжаващия ги свят“, се казва още в изявлението на френската компания.

Роботът ще създава персоналност в семейството на база на това какво е отношението към него. Той ще е щастлив, когато му се обръща внимание и нещастен в обратната ситуация.

Pepper се предлага заедно с таблет, който ще показва неговите емоции, както и с пакет от облачни услуги и застраховка, чиято цена е 200 долара на месец. Дори и въпреки тези разходи, от SoftBank очакват да продават робота на загуба през първите четири години.

От SoftBank планират производството на 1000 робота на месец, в сътрудническво с Foxconn Technology Group и китайския онлайн гигант Alibaba.