Генералният директор на Ryanair Майкъл О’Лиъри изпрати писмо до пилотите на авиокомпанията, в което им предлага по-добри заплати и условия на труд, предава ВВС.

Това става, след като авиокомпанията беше принудена да отмени хиляди полети в последните седмици. В писмото до пилотите О’Лиъри се извини за промените, които нарушиха смените им и ги призова да не напускат авиокомпанията.

Извинението му идва, след като той обвини пилотите, че „гледат само собствената си важност“. Но в писмото, видяно от вестник Independent, той призовава пилотите да останат в Ryanair „за едно по-светло бъдеще“.

Ирландската авиокомпания е в криза след промените в смените, въведени в съответствие с новите правила в авиацията, които доведоха до недостиг на пилоти.

Нарушение на полетите

Ryanair обяви първата вълна от отменени 2100 полета в средата на септември. Към края на миналия месец тя съобщи, че още 18 000 полета ще бъдат отменени през зимния сезон. Това ще засегне 700 000 пътници.

Авиокомпанията обвини за хаоса собственото си погрешно решение да принуди пилотите си да вземат оставащата им годишна отпуска до края на тази година вместо до края на финансовата година през идния март.

Това остави Ryanair без достатъчно пилоти за всичките й планирани полети през септември и октомври. Много от 4200-те пилоти на авиокомпанията се присъединиха към профсъюзи в последните две седмици заради недоволство от проблемите, предизвикани от промените в смените им.

В писмото си О’Лиъри умолява пилотите да не напускат авиокомпанията и им предлага по-добро заплащане и условия на труд.

Сигурен работодател

Предвижда се увеличаване на заплатите, бонус за лоялност, подобряване на смените и по-добри компенсации за пилоти, принудени да работят извън родината си.

О’Лиъри подчерта, че Ryanair е „много сигурен работодател“ и че пилотите на авиокомпанията „са най-добрите в бизнеса“.

Той ги помоли да не позволяват пилоти на конкурентни компании или профсъюзите им „да подкопаят или омаловажат колективния ни успех“.

Шефът на Ryanair призова пилотите на авиокомпанията да не се присъединяват към „авиокомпания с по-ниска финансова сигурност или застрашена от брекзит“.

В писмото си О’Лиъри поиска от пилотите да не забравят „неотдавнашните фалити на Air Berlin, Alitalia и Monarch“, както и трудностите, пред които е изправена друга нискотарифна авиокомпания - Norwegian Air, която беше подложена на натиск да закрепи финансите си.