Щатските вестници са губели по 10 долара печатна реклама, срещу всеки долар, който са печелили от онлайн реклама през миналата година, сочат данни от изследване на Pew Research.

През миналата година понижението на приходите на печатните издания се е задълбочило в по-голяма степен в сравнение с 2010 година, когато загубата е възлизала на 7 долара за всеки спечелен от онлайн изданията.

Щатските печатни медии продължават да губят за сметка на онлайн компаниите, като Google Inc., Facebook Inc., както и Apple Inc. и интернет търговската верига Amazon.com Inc.

Печатната индустрия, страдаща в най-голяма степен от конкуренцията на интернет-медиите, не е успяла да компенсира загубите си на реклама дори и от дигиталните си приходи.

Общите приходи на вестниците от реклама за изминалата година са се понижили със 7.3% до 23.9 млрд. долара на годишна база.

В същото време онлайн-рекламата сред новинарските групи се е увеличила с около 207 млн. долара до около 2.1 млрд. долара.

Новинарските групи не са съумели да се възползват от персонализираните данни, налични за потребителите им онлайн, изправени пред конкуренцията на групи като Google и Facebook, продаващи таргетирана реклама на своите потребители.

В същото време новинарските групи бавно се прехвърлят към онлайн бизнеса, водени от наскорошния успех в тази насока от изданието New York Times Co.

Според консултантската агенция Pew Research, около 100 вестника се очаква да предложат дигитален модел за абонамент през следващите месеци.