Социалните мрежи като Фейсбук и Туитър, както и блоговете са станали могъщи бизнес инструменти, които оказват влияние върху покупките на хората, съобщи компанията Нилсен в свой доклад. Тя призовава бизнеса да откликне на новата тенденция.

Близо три четвърти от хората в света, които използват интернет, са посещавали социални мрежи и блогове, като са прекарвали средно по близо шест часа на месец в тях, съобщава компанията.

От седемте най-големи световни он-лайн марки три са социални мрежи - Фейсбук, Уикипедия и YouTube, се казва в последния доклад на Нилсен за тенденциите при социалните мрежи в района на Азия-Тихоокеания.

"Социалните мрежи имат все по-широко въздействие върху решенията за покупки", заяви Чарлз Бъчуолтър, председател и генерален директор на Нилсен Онлайн в Япония. "Всички разбират, че социалните медии са горещи, те се разрастват много бързо навсякъде в света и по много непредсказуеми начини", допълни той.

Според доклада на компанията он-лайн оценките за качеството на продуктите са третият най-надежден източник на информация, когато потребителите решават дали да закупят дадена стока, след препоръки от приятелите и от семейството.

От Китай и Индия до Австралия он-лайн ревютата имат съществено влияние при закупуването на електроника, козметика, коли и храна, както и на други стоки. Средно 32% от хората влизат в социалните мрежи от работното си място, а 31% - от спалнята си.

Източник: БГНЕС