Страхът от високи сметки направи одеялата с качулка бестселър в John Lewis
Британците се запасяват с термо бельо, ръкавици и халати, които да им помогнат да се справят със студеното време, за да не включват термостата и да пестят пари, предава Ройтерс.
Продажбите на одеяла с качулка, пижами, термо бельо и пантофи са скочили през последните седмици, според данните на най-голямата британска верига универсални магазини John Lewis.
Сметките за електроенергия се повишиха тази година и потребителите се борят с висока инфлация при всички стоки, включително хранителните, а ипотечните кредити също тръгнаха нагоре, което води до рязък скок на разходите за живот.
Продажбите на дамско термо бельо са нараснали повече от двойно през последната седмица спрямо предходната, а одеялата с качулка са се превърнали в бестселър. Продажбите на хавлии са нараснали със 76% спрямо предходната година.
"С оглед на опасенията за разходите за електроенергия купувачите пазаруват с мисъл как да им е по-топло", заяви днес в комюнике Клеър Майлс, шеф на подразделението за мода в John Lewis.
Пижамите също се изкупуват много по-рано от обикновено, обяви търговецът на дребно, което е знак, че тази година те ще се използват, за да топлят в студеното време, а не като коледен подарък.
Tesco, най-голямата верига британски супермаркети, съобщи вчера, че потребителите продължават да променят навиците си, за да пестят пари.