Тениската за 7 лв. от мола струва повече, отколкото предполагате

© Unsplash
Три етапа – купи, носи, хвърли. Не че това не се случва с която и да е дреха, но в случая е малко по-различно. Първо, качеството на повечето дрехи не предполага дълго носене. Второ, цената на следващата колекция е повече от приемлива. Трето, непрекъснато биваме заливани от реклами, лятно, зимно, черен петък, оранжев понеделник и т.н. И четвърто, хората са лакоми. И обичат да пазаруват.
След третия етап (изхвърли) обаче тези дрехи все пак трябва да свършат някъде, нали? Факт е, че част от тях се рециклират, но останалите трябва да стигнат до сметище, да бъдат изгорени или унищожени по някакъв друг начин. Всичко това неизбежно дава отпечатък на околната среда. И тук не става дума за някаква отнесена идеология на зелени екстремисти, а за съвсем реални факти.

От години е обществена тайна, че повечето големи фирми изнасят производствата си в страни с нисък стандарт на живот. Къде е произведена последната ви придобивка от мола? Индия, Бангладеш, Пакистан?

Големите компании многократно са хващани в подобни издънки. Обикновено се оправдават, че не знаят какво прави подизпълнителят на подизпълнителя, защото нямат договор с него, но иначе много държат на собствените си високи стандарти. И прекратяват договора. В резултат малкият шивач губи смешния си надник. Толкова.
Българският бизнес
- Григор Димитров е посланик на бранда „ПБ Лични финанси“ на Пощенска банка
- Стартира каузата „Свързва ни доброто: дари за децата и А1 ще удвои сумата“
- ОББ отчита солиден ръст на активите и печалбата в банковия сектор