Париж е на път да запише най-силната година на туризма си от десетилетие, след като посетителите се отърсиха от страховете си от тероризъм и се завърнаха с удоволствие във френската столица, съобщава CNN.

Броят на нощувките в хотелите е нараснал до 16.4 млн. през първото полугодие, сочат официални данни. Това е скок с 10% спрямо 2016 г. Американските, британските и китайските посетители са допринесли най-много за добрите резултати, съобщава туристическият борд в града.

Това е забележителна промяна спрямо миналата година, когато поредица от кървави терористични атаки станаха причина за огромен спад на броя на туристите.

Александър Горансън, водещ анализатор в Euromonitor International, казва, че макар първоначалните цифри да изглеждат положителни, Париж трябва да работи, за да задържи силния растеж. „Това не означава, че международните посетители сега не са толкова притеснени за потенциалните заплахи за сигурността в Париж, колкото през 2016 г.“, допълва той.

Франция официално е в извънредно положение от атентатите през ноември 2015 г. в Париж, при които загинаха най-малко 130 души. Градът преживя също атентати срещу редакцията на сатиричното списание Charlie Hebdo, а в последно време и поредица от по-малки инциденти.

Терористичната заплаха прогони туристите

Броят на посетителите, пристигащи в Париж, намаля с 1.5 милиона души през 2016 г., като при международните туристи беше отчетен спад от близо 9%. Броят на китайските посетители намаля с 21% през 2016 г., докато при туристите от Япония беше регистрирано понижение от 40%.

Миналата година Айфеловата кула беше посетена от един милион души по-малко, докато посетителите на Лувъра намаляха с 1.3 милиона души. Френската статистическа служба съобщи, че спадът на туризма е отнел 0.2 процентни пункта от икономическия растеж на страната през 2016 г. Тя допълни, че очаква секторът да регистрира скок тази година, но предупреди, че прогнозите й се основават на допускането, че няма да има друг голям атентат.

Париж работи усилено, за да преодолее спада на посетителите

Кметството на града рекламира по-малко посещавани квартали в Париж като Монпарнас, Бастилията и Китайският квартал и разработи план за намаляване на времето за чакане пред ключови забележителности. То също така въведе нови пропуски на намалени цени за туристи.

Фредерик Валту, президент на регионалния туристически борд, каза, че увеличаването на посетителите през 2017 г. е пряк резултат от тази кампания. „Усилията ще продължат с оглед засилването на конкурентноспособността ни и превръщането на дестинацията в по-гостоприемна, чиста и безопасна“, съобщи той в комюнике.

Туристическият борд уточни, че разходите на посетителите в региона са достигнали 10.1 млрд. евро в първата половина на годината, което е повишение с 1.1 млрд. евро спрямо същия период на 2016 г. За първи път от три години насам туристите увеличават разходите си.