Заради реч на омразата: Общественото радио в Швеция спира Twitter
Шведската обществена радиостанция Sveriges Radio (SR) спира използването на Twitter като част от стратегията си за социални медии, съобщава Euronews.
Радиото се позова на опасения, свързани с "неотдавнашните сътресения" в компанията, свързани със способността ѝ да се бори с фалшивите новини и речта на омразата.
Решението идва след съобщението на Националното обществено радио на САЩ, че ще спре да актуализира съдържанието в своите повече от 12 акаунта в Twitter, както и на канадската обществена телевизия CBC, която също спря да използва платформата.
Основните аргументи на двете медии, са, че собственикът на Twitter Илон Мъск ги заклеймява като " финансирани от правителството", което според CBC има за цел да подкопае редакционния им авторитет.
Макар че на акаунтите на SR в Швеция не са поставени каквито и да било неприемливи етикети в Twitter, компанията твърди, че постепенно се е ориентирала към закриване на присъствието си в платформата.
"От дълго време Sveriges Radio деприоритизира присъствието си в Twitter и сега взе решение напълно да спре да бъде активна в платформата, като в същото време закриваме редица акаунти", заяви ръководителят на отдела за социални медии на SR Кристиан Гилингер. Той допълва, че Twitter "се е променил през годините и е станал по-малко важен за нас".
Едва 7% от шведите са активни в Twitter, а през последните години се наблюдава спад на реакциите и коментарите около техните туитове, показва ново проучване.
"За нас е тревожно например, че Twitter намали драстично работната си сила след предприетите съкращения", казва Гилингер.
"Смятаме, че в дългосрочен план това може да се отрази на капацитета на компанията да се справя например с фалшиви акаунти, ботове и дезинформация, но също и с омразата и заплахите. Разбира се, това са фактори, които вземат превес при решението ни да сме редакционно неактивни в платформата."
От SR уточниха, че не ограничават служителите си да използват акаунти в Twitter. Наскоро медията спря да използва и Snapchat, намали продукцията на каналите си във Facebook и прекрати присъствието си в Twitch.