10 начина за бързо справяне със стреса

6116
10 начина за бързо справяне със стреса

Статистиката, касаеща нивата на стрес, е плашеща: според доклад на Американската психологическа асоциация 77% от американците редовно изпитват физически симптоми, причинени от стрес, като умора, главоболие, неразположение в стомаха, напрежение в мускулите, промени в апетита, скърцане със зъби и промени в сексуалното желание.

73% твърдят, че изпитват симптоми, като раздразнителност, гняв, нервност и липса на енергия.

Добрата новина: ако искате да намалите нивата на стрес, но не може да се упражнявате или да правите йога, не се притеснявайте. Предлагаме ви 10 изпитани трика, с които бързо да се справите с това неприятно чувство.

Дишане

Само няколко минути по време на обедната ви почивка са достатъчни, за да се справите със стресиращи моменти. Ето и няколко метода:

Силата на 10: Направете 10 вдишвания. Докато вдишвате за 4 секунди, се фокусирайте върху чувството на тревожност и стрес. Докато издишвате за 6 секунди, се фокусирайте върху усещането за освобождаване и позволете на стреса да си отиде.

Хубави чувства: Ако се чувствате напрегнати, припомнете си два от най-хубавите моменти в живота си с акцент върху радостта и любовта и си припомнете как сте се чувствали тогава. Освободете всички негативни чувства, като издишвате. Чрез съчетаване на позитивна емоция с вдишване сърцето ви ще ускори ритъма си и ще помогне за подобряване на психичното ви състояние.

Ускорете сърдечния ритъм: Тази практика изисква от вас да направите три групи от по пет вдишвания с 4-секундно вдишане и 6-секундно издишване. През първите пет вдишвания се фокусирате върху отрицателните си емоции и нека всички тях да си отидат с издишането. При вторите пет вдишвания позволете на ума ви да изчисти всички други мисли и просто се съсредоточете върху вдишванията и издишванията.

При последния кръг от пет вдишвания се фокусирайте върху любовта на сърцето ви, независимо дали това е член на семейството или приятел. Пуснете отрицателната емоция да си отиде, докато издишвате.

Слушайте музика

Музиката има силата да променя химията в нашите клетки и да предизвиква позитивни емоции. Пуснете радиото, докато се приготвяте сутрин или докато отивате на работа, слушайте класическа музика или други по-бавни мелодии, за да се отпуснете и да помогнете за намаляване на стреса.

В действителност, слушането на любимата ви музика е едно от петте неща, които може да направите всяка сутрин, за да бъде денят ви хубав.

Гледайте ярки цветове

Също като музиката, няколко минути, наблюдавайки ярки цветове, може да предизвикат позитивен ефект върху химичните реакции на тялото и да редуцират стреса.

Излезте

Разходка навън, за да подишате малко свеж въздух, е доказано, че помага за релаксацията и намалява стреса. Яжте обяда навън в хубавите дни, разходете кучето през нощта или идете да потичате. Ще се изненадате колко по-добре се чувствате след докосването до природата, дори ако това е само за няколко минути.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg