Американският технологичен гигант Amazon беше принуден да смени логото на едно от основните си приложения, тъй като много хора в социалните мрежи го оприличиха на Адолф Хитлер, съобщава BBC.

Логото, всъщност, изобразява пощенска пратка, върху която са залепени син стикер и усмивка.

Много хора обаче видяха в тази визуализация нещо съвсем различно.

"За съжаление на Amazon, първоначалната идея за логото нямаше как да не бъде обвързана с образа на Хитлер и неговите характерни мустаци. Тази визия се е запечатала толкова дълбоко в подсъзнанието на хората, че дори и най-беглата прилика веднаха предизвиква подобни асоциации.

А това в никакъв случай не е добър избор за компания, която се стреми към имиджа на доставчик на щастие", коментира изпълнителният директор на маркетинговата агенция Coley Porter Bell Вики Булен.

Логото се използва в мобилното приложение на Amazon и преди изобразяваше пазарска количка. Сега компанията променя визията и иска иконката да прилича на характерните кафяви кутии, в които се доставят нейните пратки.

Хитлеристката визия обаче предизвика вълна от подигравателни коментари в Twitter.

"Ако родителите ви се чудят къде е изчезнало приложението на телефона им, просто им кажете да потърсят картичката на Хитлер", гласи един от тях.

"Новото приложение ще бъде ТРЕТОТО най-сваляно в секцията РАЙХ", пише друг потребител.

"Това лого прилича на един щастлив малък картонен Адолф"

Лора Уелдън от дизайнерското студио LWD твърди, че корекцията на логото след първоначалните негативни реакции е добър сигнал.

"Това означава, че Amazon се вслушва в своите клиенти и че ги е грижа какво мислят", казва тя.

Това не е първият случай, в който продукт на компания се свързва с името на нацисткия диктатор.

Преди време в един от моделите маратонки на Puma също бяха открити някои от неговите характерни черти.