Чифт кецове по дизайн на музиканта Кание Уест и носен от него беше продаден на търг за 1.8 млн. долара, което е най-високата сума, плащана някога за спортни обувки.

Моделът Nike Air Yeezy 1 Prototype подобри предишния рекорд, който принадлежеше на чифт Nike Air Jordan 1, който беше продаден за 615 000 долара миналата година.

"Това също така е първият чифт кецове, продаден на цена от над 1 млн. долара," обявиха от аукционната къща Sotheby's.

Уест показва за първи път кецовете по време на церемонията по връчването на наградите Грами през 2008 г.

Спортните обувки са закупени от RARES - интернет платформа за инвестиции в редки обувки. Нейните потребители могат да купуват дялове в чифт кецове, подобно на инвеститорите, които купуват акциите на компании.

Кецовете бяха продадени от колекционера Райън Чанг.

"Това е най-високата официално регистрирана цена за спортни обувки," се казва в изявление на аукционната къща.

Продажната цена надхвърли първоначалната оценка на Sotheby's от 1 млн. долара, пише BBC.

Най-новите кецове на Nike се обуват и събуват без ръцеНай-новият чифт кецове на Nike е предназначен за хората, които не искат да се занимават с малките неудобства в живота като например обуването и събиването на обувки.

В последните години спортни обувки се сдобиха със същия статут на колекционерски предмети, както виното или бижутата. От Sotheby's проведоха първия си търг само за кецове през 2019 г.

Как Yeezy направи Кание Уест милиардер

Марката беше разработена заедно с Nike в периода 2007 – 2009 г. и беше първият случай, в който компанията си сътрудничи в това отношение с някой, който не е спортист.

Уест носеше кецовете по време на емоционалнотоo си изпълнение на Stronger и Hey Mama на наградите Грами през 2008 г. - само няколко месеца, след като майка му почина.

Моделът Air Yeezy 1 впоследствие беше пуснат в лимитирана серия през 2009 г., последван от Air Yeezy 2 през 2012 г.

През 2013 г. обаче Уест сложи край на партньорството си с Nike и заяви, че неговият дял от продажбите на кецовете е недостатъчен. Той започна да си сътрудничи с Adidas на следващата година.

Това се оказва едно доходоносно решение. Сътрудничеството генерира близо 1.7 млрд. долара приходи през 2020 г., според Forbes и Bloomberg.