Anheuser-Busch InBev изпитва затруднения заради огромните си задължения, но кралят на бирите предложи освежаващо добра новина за акционерите.

Цената на акциите на AB InBev скочи с близо 6%, след като собственикът на марките Budweiser, Bud Light и Stella Artois обяви солидни продажби и печалба.

Компанията обяви, че търсенето е силно на няколко ключови пазара, най-вече Мексико, Бразилия, Европа, Южна Африка, Нигерия, Австралия и Колумбия.

Скокът от над 2% в продадените количества беше най-големия за AB InBev от повече от пет години, пише CNN Money.

Акциите на AB InBev поскъпнаха значително тази година, като цената им скочи с 55%, въпреки слабото търсене на основните марки на компанията в САЩ.

От там обявиха, че продадените количества в Северна Америка падат отново през второто тримесечие, както и че изпитват затруднения в Азия.

Компанията, която купи конкурентната SABMiller преди няколко години, както и няколко малки пивоварни за крафт бира, напоследък се опитва да намали огромната си планина от задължения.

Колко студена трябва да е бирата? Учените най-сетне дават експертен отговор на този въпрос

AB InBev обаче се отказа от предложението за IPO на азиатското си подразделение на борсата в Хонконг по-рано този месец, изтъквайки като причина тежките пазарни условия.

Евентуално първично публично предлагане щеше да донесе на компанията близо 10 млрд. долара.

Вместо това AB InBev продаде австралийското си подразделение на японската Asahi за над 11 млрд. долара, след като се отказа от азиатското IPO.

Задълженията на AB InBev остават много големи - в размер на над 100 млрд. долара. По тази причина анализаторът на Macquarie Capital Карълайн Леви постави "неутрална" оценка на акциите на компанията.

Според Леви обаче силните продажби са добър знак. Хората в САЩ може все още да избягват популярните марки, като Bud, но останалата част от света изглежда не го прави.