Диетичните храни, които ни правят дебели

38110
Диетичните храни, които ни правят дебели

Сладка царевица

Нови изследвания показват, че сладката царевица повишава кръвната захар в организма, което означава, че нивата на глюкоза спадат. А това не е добре, когато се опитвате да отслабнете.


Опитайте вместо царевица: грах

И двата варианта – пресен и замразен грах, са фантастичен източник на протеини.

От 64 грама грам ще получите 7 грама протеини плюс фибри, които ще ви заситят за по-дълго. Опитайте да добавяте грах в паста и салати за ограничаване на въглехидратите за сметка на протеините.

Суши

Много от нас си мислят, че сушито е здравословна храна с ниско съдържание на мазнини. За рибата пък е добре известно, че съдържа важните за организма ни Омега-3 мастни киселини.

Но суши за обяд не е толкова здравословен избор, когато става въпрос за пластовете ориз, потопени в соев сос. Всъщност, това е рецепта за подуване на корема.

Опитайте вместо суши: риба на пара или на скара

Ако искате да се храните наистина здравословно, по-добре хапнете сьомга на пара или салата с риба тон. Всякаква друга риба, като изключим пържената, също е много полезна за консумация по няколко пъти на седмица.

Вижте още: 11 храни, които пълнят стомаха, но не и мозъка

Оризови питки

Оризовите питки, които у нас наричаме оризовки, отдавна са известни като алтернатива на лека закуска, тъй като те съдържат много малко калории.

Въпреки това в тях няма почти нищо полезно, те не разполагат с фибри и протеини, които да ви засищат, а само увеличават глада ви.

Опитайте вместо оризови питки: целина с фъстъчено масло

Това е страхотна следобедна закуска. Съдържа доста фибри и протеини, така че ще ви държи заситени по-дълго време.

Растителен чипс

Тези цветни алтернативи на картофения чипс са с високо съдържание на витамини А и С и се водят здравословни. Въпреки това обаче те все още са много солени и дори в една шепа е възможно да се съдържат до 150 калории и поне 9 грама мазнини.

Опитайте вместо растителен чипс: чипс от кейл

Това е доста по-здравословна и по-евтина алтернатива, особено когато си я приготвите у дома. Трябва просто да си купите къдраво зеле от супермаркета, да го поставите нарязано на тънко в тава за печене и да го полеете с кокосово масло.

Можете да подправите по желание с лют червен пипер, за да е по-пикантно. Пече се на умерена температура за около час, докато стане хрупкаво.

Тортила

Здравословният избор на сандвич – поставен в питка за тортила, е също толкова вреден. Дори само обвивката му е с много високо съдържание на калории поради съдържанието на мазнини и натрий.

Като добавите и всички останали съставки, отново се получава калорийна бомба, по примера на обикновения сандвич.

Опитайте вместо тортила: сандвич с пълнозърнести питки

Това е чудесна алтернатива на традиционните сандвичи, заредена със здравословна доза фибри и малко калории.

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

on
# 0
21:05 | 9 May 2016
добре де модераторчо,ако пиша простотрии,обиди и т.н.триеш,обаче когато излиза статия с такова съдържание(невярно)и много неправилно ти къде си,какво правиш
on
# 1
21:05 | 9 May 2016
простотия до простотия и по средата пак такова.еѝ вие от профит,не ставаѝте профани моля.
on
# 2
21:05 | 9 May 2016
простотия до простотия и по средата пак такова.еѝ вие от профит,не ставаѝте профани моля.
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg