И Starbucks казва "сбогом" на сламките. С какво ще ги замести?
Кажете "сбогом" на пластмасовите сламки в Starbucks.
В ход, насочен към намаляване на отпадъците, международният кафе гигант съобщи в понеделник, че ще премахне пластмасовите сламки от своите повече от 28 000 обекта по целия свят до 2020 г.
Starbucks ще замени пластмасовите сламки с рециклируеми капаци, предназначени за всички напитки, които веригата предлага, като кафе, чай и други. Те вече се използват в повече от 8000 обекта в Северна Америка.
Сламки, направени от алтернативни материали, като хартия и компостираща се пластмаса, ще бъдат предоставяни с напитките Frappuccino, както и при поискване от клиенти, съобщава T+L.
Компанията, която е най-големият търговец с храни и напитки на дребно в света, съобщи, че решението й означава премахването на повече от 1 милиард пластмасови сламки на година от кафетата й.
Колко евтина е храната в Тайланд?Всички знаем, че в Тайланд е евтино. Ама наистина евтино
Съобщението идва, след като Сиатъл - родният пазар на Starbucks, забрани на ресторантите да използват пластмасови сламки и прибори от 1 юли. Наредбата е отражение на все по-широкото глобално движение, чиято цел е да се намали употребата на пластмаса заради въздействието й върху околната среда и ролята й в замърсяването на световния океан.
Още няколко града в САЩ вече въведоха подобни забрани или подготвят законодателство в тази посока.
Сламките имат малък принос към цялостния проблем с пластмасата, но те са лесна цел, тъй като повечето хора не ги използват непременно за консумация на напитки.
Starbucks ще започне прехода от пластмасови сламки към алтернативни продукти в Сиатъл и Ванкувър през есента, преди това да обхване цялата страна от 2019 г. Следва глобално разпространение на практиката, започващо с Европа.
Други компании, като Alaska Airlines, Ikea и SeaWorld, вече забраниха пластмасовите сламки, а McDonald's в момента тества тяхна алтернатива.
Веригата Starbucks беше подложена на буря от критики от екоорганизации, защото хартиените й чаши са трудни за рециклиране - проблем, който не е уникален за компанията.
През март веригата инвестира 10 млн. долара, за да помогне в разработването на напълно рециклируема и компостируема чаша за горещи напитки.