Император Калигула и първият секс круиз в човешката история
Преди две хиляди години популярният с разгулния си начин на живот римски император Калигула нарежда да се построят две големи плаващи увеселителни баржи (плоскодънен плавателен съд, построен и предназначен предимно за речен и канален транспорт, бел.ред.) на сравнително малкото езеро Неми, за да може да се отдаде на пороците си.
Езерото Неми е малко, плитко кратерно езеро в планините Албани, на около 30 км югоизточно от Рим, което отдавна е място за бягство от силната лятна жега за римляните, а днес и за италианците.
Император Калигула, подобно на своя предшественик Тиберий, обича да прекарва лятото си, плавайки в езерото Неми, посочва Amusing Planet.
Калигула поръчва два големи кораба, дълги повече от 70 метра, които той възнамерява да използва по време на ваканциите си. Единият е плаващ храм, посветен на богинята Диана. Другият е плаващ дворец на удоволствието.
Те са закотвени на място и следователно не разполагат със средства за задвижване като платна, въпреки че имат големи гребни станции, които се използват за управлението им.
Върху тях са построени големи мраморни дворци, украсени с мозайки, скъпоценни камъни, статуи, позлатени медни керемиди и овощни градини. Те са оборудвани с водопровод и разполагат с топла вода, стигаща до баните по оловни тръби.
Въпреки огромните разходи за изграждането им, тези великолепни дворци се използват изключително кратко време - най-вероятно година или две, преди да настъпи краят на четиригодишното царуване на Калигула, след като императорът е убит.
Малко след смъртта му корабите са потопени умишлено. Те засядат в плитка вода на дълбочина около 20 метра, на малко разстояние от бреговата зона, където са построени.
Най-голямата оргия в света, или как Лас Вегас подобрява рекордиНастоящият рекорд е поставен през 2007 г., когато в оргия в Токио 500 двойки правят секс в склад
Корабите на Калигула са изчезнали, но не бяха забравени. През Средновековието местните рибари използват куки, за да изтеглят парчета от тях и малки артефакти, които продават на туристи.
Първият опит за възстановяване на корабите е поръчан от папа Просперо Колона в средата на 1400 г. Направена е плаваща платформа и водолази от Генуа са изпратени да ги изследват. Те обаче са твърде масивни, за да бъдат извадени на повърхността.
Вторият опит се провежда през 1535 г. под ръководството на Франческо де Марши. Той лично се гмурка в езерото и изважда много предмети от мрамор, бронз, мед и олово. Ще са необходими обаче още четиристотин години и дързостта на фашистки диктатор, за да бъдат разкрити напълно корабите.
През 1928 г. Бенито Мусолини заповядва да се източи цялото езеро Неми, за да могат корабите да бъдат възстановени. Инженерите активират древен римски подземен водопровод, свързващ езерото с фермите около него, и започват да изпомпват водата. Пет месеца по-късно първият кораб се показва на повърхността.
Две години по-късно е намерен и вторият кораб. По това време от езерото са изведени над 40 милиона кубически метра вода, а нивото му е спаднало с повече от 20 метра. Тогава се случва нещо любопитно.
Езерното дъно, освободено от това огромно тегло, изригва в кални потоци. То започва да поддава, заплашвайки откритите кораби, заради което работата е спряна за почти година.
Вторият опит за източване на езерото е успешен и двата кораба са освободени от калта и внимателно транспортирани до място, на което е построен музей, който да ги помещава. Той е открит през 1936 г.
През нощта на 31 май 1944 г., по-малко от четири години след влизането на Италия във Втората световна война, музеят, заедно с двата кораба, изгаря до основи. Не се знае дали причина за това са американски бомбардировки или германски палежи. И двете страни се обвиняват една друга.
Корабите са почти напълно унищожени. Оцелели са само някои бронзови предмети и материали, преместени в музеи в Рим. Днес в музея съществуват само мащабирани техни копия.