Години наред клиентите на KFC в Китай се чудеха защо веригата не продава пилешки крака, които са деликатес в страната.

Сега "мога да информирам, че през тази година най-накрая ще продаваме пилешки крака," заяви пред CNN Business Джоуи Уат, главен изпълнителен директор на Yum China.

Причината за тази промяна вероятно е малко очаквана от клиентите – високите цени на петрола.

Уат казва, че новият артикул в менюто е част от по-мащабните усилия на компанията да увеличи ефективността и да използва по-голяма част от съставките си, вследствие на което KFC е включила в менюто и върхове от пилешки крила.

Повишаващите се цени на петрола и хранителните продукти увеличиха значително разходите на компаниите.

"Опитваме се да поемем това увеличение на цените на суровините, като изпълваме напълно пилето," казва Уат. Това означава всяка част от пилето, "с изключение на перушината, предполагам."

Yum China е приключила най-тежкото си тримесечие, според Уат. Базираната в Шанхай компанията притежава веригите KFC, Pizza Hut и Taco Bell в Китай, където наложените в последно време локдауни заради COVID-19 засегнаха милиони хора, блокирайки ги по домовете им седмици наред.

Недостиг на марули принуди KFC да предлага зелеЗаведенията на KFC в Австралия отново имат проблеми с доставките на ключови продукти

Продажбите на заведенията на Yum China, които работят поне от година, падат с 16% на годишна база за периода април – юни.

Положението можеше и да е по-лошо, но спадът при посетителите в заведенията е компенсиран от повечето поръчки на храна за дома, които нарастват с около 8% на годишна база за KFC и Pizza Hut.

Въпреки това на компанията й се налага да се приспособява. През второто тримесечие тя ограничава рекламата и маркетинга, обсъжда с наемодателите облекчения за наемите си и призовава заведенията си да извлекат максимума от това, с което разполагат.

Въпреки трудностите, Уат обещава съкращенията на служители да бъдат избегнати тази година.

"Ще разгледаме всички възможности за ограничаване на разходите, с изключение на съкращенията," казва тя. "Имаме 450 000 служители и 450 000 семейства, за които да се грижим."

Компанията също така няма да ограничава откриванията на нови заведения. По-рано през годината Yum China си постави за цел да отвори между 1 000 и 1 200 нови заведения през годината 2022 г. и остава анагажирана с този план.

За разлика от други вериги заведения за хранене, компанията се въздържа от повишение на цените. Вместо това тя е решила да поеме в другата посока – да се опитва да привлича повече клиенти с по-изгодни предложения.