Използвайте този съвет, за да спрете да се оплаквате

2809
Използвайте този съвет, за да спрете да се оплаквате

© Pixabay

Понякога човек просто не може да се сдържи — мръсните съдове са се натрупали в мивката или пък дразнещият ви колега отново е забравил да свърши неговата част от подготовката за срещата. Най-накрая отстъпвате и се поддавате на една сериозна тирада оплаквания.

Част от раздразнението ви може би се дължи на нещо, наречено "склонност към негативност," казва пред CNBC експертът по щастието Гретхен Рубин, автор на бестселъра „Проект Щастие“.

"Ние, хората, имаме естествена склонност да вървим надолу и да се концентрираме върху негативни взаимодействия, дребнави недоволства или притеснения, защото те привличат нашето внимание повече от положителните неща," казва тя. "По тази причина ние трябва да се намесваме и да пренасочваме вниманието си", според Рубин

Това, което съветва Рубин, е да се опитаме да използваме благодарността си, за да прогоним чувството си на неудовлетвореност. Ако усетите, че се оплаквате от някого, опитайте да намерите причини да се почувствате благодарни за нещо на този човек.

Например, човек, чийто шеф му възлага задачи в последния момент, може, вместо да се оплаква, да се опита да почувства благодарност за това, че шефът му вярва в неговите способности, казва Рубин.

"Ако помислите за това какво някой е направил за вас, тогава ще се почувствате различно по отношение на нещата, за които се оплаквате," обяснява Рубин.

Разбира се, това не може да се прилага във всички ситуации — понякога оплакването не е толкова маловажно, като например колега, който говори прекалено силно по телефона. В подобни случаи ще трябва да определите конкретния проблем и да помислите дали е най-добре да игнорирате причината за вашето оплакване или да се намесите и да измислите решение.

Например, казва Рубин, ако ви изнервя това, че всички винаги закъсняват за традиционна среща на служителите, вероятно времето на срещата трябва да бъде променено.

"По-добре е да променяте обстоятелства, а не да се опитвате да променяте вътрешната природа на хората," обяснява Рубин.

За маловажни оплаквания обаче опитайте с благодарност, което, според Рубин, е страхотен начин да промените емоциите си по отношение на дадена ситуация.
 

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg