Учени от Чикагския университет и Сорбоната, Париж, са провели изследване върху поведението на хората в ресторант, при което е установено, че повечето от нас действат по стандартна схема, съобщава Journal of Consumer Research.

Първият етап от изследването бил проведен в лабораторни условия с доброволци, а вторият- в парижки ресторант, като участниците имали задача да си поръчат комплексно меню и напитки, разделени на групи от 2 до 18 души.

Оказало се, че изборът се влияе основно от решението на съседа по маса, ако той е казал поръчката си на глас. При това всичко се движи в определени граници.

Когато хората, поръчали си едно и също ястие се доближи до 30%, другите също започват да поръчват от него. Когато поръчалите едно и също стане 80-90% обаче, останалите започват да се ориентират към други блюда.

„Нашето изследване доказва емпирично, че потребителите са еднакво склонни към конформизъм и към търсене на възможности", обяснява Алексансър Стейлър, професор от Сорбоната.- Те нямат нищо против да са част от едно все по-доминиращо малцинство, но определено са против да бъдат част от конформисткото мнозинство".