Клиентите на дискаунт веригите са по-пълни от посетителите на обикновените супермаркети, а най-стройни са любителите на биомагазините. Това показва френско проучване, чиято цел бе да установи има ли връзка между местата за пазаруване и теглото.

През 2008 г. изследователите започнаха проучване сред 7 131 души, които трябвало да пазаруват само в дискаунт вериги, или хипермаркети, или супермаркети, или квартални магазини.

Резултатът: хората, които посещават дискаунт вериги имат талия, по-пълна с 2.2 см спрямо клиентите на супермаркетите и цели 6 см спрямо посетителите на биомагазините.

Изследването е част от големия дебат за качеството на продуктите и наднорменото тегло във Франция. През 2010 г. Националният съвет по храните заяви, че неговите проучвания са показали, че храните в дискаунт веригите нито са по-мазни, нито по-сладки, нито по-солени от останалите.

Впрочем и изследователите признават, че не бързат с изводите и тепърва ще проучат защо посетителите на тези вериги са по-пълни от останалите.