Преди да съществуват интернет и Google, единственият начин да се намери отговор на належащ въпрос беше да се посети местната библиотека и да се попита всезнаещия библиотекар.

Преди няколко години служителите в Обществената библиотека в Ню Йорк откриха кутия с карти, съдържащи въпроси, задавани на библиотекарите от посетителите. Тези въпроси са задавани лично или чрез специален телефон.

Линията, наречена "Попитайте библиотекар", е създадена през 1967 г. и работи до ден-днешен, съобщава Amusing Planet. Изненадващо, въпреки че хората днес буквално разполагат с всякаква информация на върха на пръстите си, в наши дни Обществената библиотека в Ню Йорк получава около 30 000 обаждания годишно.

"Хората се обръщат към библиотекарите откакто съществуват библиотеки", казва Роза Кабалеро-Ли, управител на Ask-NYPL, за Great Big Story. "Често те нямат достъп до технологии вкъщи", обяснява тя, като допълва "а честно, мисля си, че просто искат някой да говори с тях".

Какво още питат в Google за Италия?

Между 9 и 18 часа, от понеделник до събота, всеки може да набере 917-275-6975 и да говори с жив човек - един от десетимата, които отговарят на телефона. По всяко време поне пет от тях са на разположение за разговори.

Повечето хора ​​просто искат да попитат за библиотечните услуги. Други искат да проверят фактите, които са чули в новините. Запитвания за новини, наука и история се появяват веднъж на час. Хората също така се вълнуват от основни въпроси, свързани с граматиката.

В продължение на десетилетия библиотеката получава наистина странни въпроси, като например:

  • Защо на английските картини от 18 век имат толкова много катерици в тях и как са ги укротявлиа, за да не хапят художника?
  • Какъв е жизненият цикъл на космите на веждите?
  • Колко невротични хора има в Съединените щати?
  • Какво означава, когато сънуваш, че си преследван от слон?
  • Имам тапети, имам лепило. Какво да направя после? Лепилото ли отива на стената или тапетът? Опитах и двете и не изглежда да работи.
  • "Няма глупави въпроси", каза Кабалеро-Ли пред NPR. "Всичко е усвояване на информация, като ние се опитваме да отговорим на всички въпроси честно или да ги насочим към подходящи ресурси, които биха могли да намерят за полезни".

    Библиотеката съхранява най-абсурдните и запомнящи се въпроси, които са задавани на служителите. Някои от тях датират още от 40-те години, а днес дори са публикувани в Instagram профила на институцията.