Компания предлага безплатни погребения, но само на живи хора

2114
Компания предлага безплатни погребения, но само на живи хора

© Pixabay

Южнокорейска компания предлага безплатни погребения, но само на живите.

Над 25 000 души са взели участие в т. нар. "живи погребения", които се организират от погребалната агенция Hyowon в Сеул от 2012 г. насам, съобщава Reuters.

Целта на процедурата е да помогне на хората да подобрят и оценят по-добре живота си, симулирайки своята кончина.  

"Само когато осмислиш смъртта и я "преживееш", можеш да подходиш по нов начин към живота", казва 75-годишният Чо Джей Хи, който е един от участниците в програмата на здравния център.

В нея обаче се включват хора от всички възрастови групи - от тийнейджъри до пенсионери. Те обличат погребални одежди, поставят собствените си некролози, оформят завещанието си и за финал прекарват по десетина минути, затворени в ковчег.

"Докато бях в ковчега, осъзнах, че много често гледам на останалите хора като на конкуренти. Сега си задавам въпроса какъв е смисълът от това?", заявява пред ройтерс 28-годишният студент Чой Джин Кю.

Той твърди, че процедурата му е помогнала да вземе окончателно решение да започне собствен бизнес, след като се дипломира, вместо да се впуска в ожесточената конкуренция на трудовия пазар.

Южна Корея се нарежда на 33-о място от общо 40 държави, включени в класацията за качество на живота на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие.

Много от младите южнокорейци имат високи очаквания за своето образование и кариера, но надеждите им често са "попарени" от забавящия се икономически растеж и нарастващата безработица.

През 2016 г. делът на самоубийствата в Южна Корея е 20.2 на 100 000 жители - близо два пъти по-висок от средната стойност в световен мащаб, която е около 10.5, според статистиката на Световната здравна организация.

Погребалната агенция Hyowon организира програмата за "живите погребения", за да накара хората да оценят живота си, да потърсят прошка и да се обърнат за помощ към своите близки.

Изпълнителният директор на компанията Чон Йонг Мун разказва, че много често близките и роднините на починалите се събират чак на тяхното погребение, когато вече е твърде късно.

"Не разполагаме с цяла вечност. Затова смятам, че подобни преживявания са полезни. Те могат да ни накарат да се извиним или да се сдобрим с някого, докато още имаме тази възможност", казва той.

Управителят на агенцията е имал възможността да разговаря и с хора, които са били на ръба на самоубийството, но е успявал да ги разубеди.

По думите му най-голямото щастие е в настоящето.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg