AB InBev Efes - руското подразделение на най-големия производител на бира в света Anheuser-Busch InBev, очаква двуцифрен ръст в продажбите не безалкохолна бира в страната в следващите няколко години, след като пандемията от COVID-19 е ускорила преминаването към по-здравословен начин на живот.

Докато почитателите на бирата по света преминаха към домашна консумация по време на пандемията, продажбите на безалкохолна бира в Русия, която е шестият най-голям бирен пазар в света, нарастват с 13% на годишна база при ръст от 4% за целия пазар на бира в страната, сочат данни на AB InBev Efes.

Продажбите на безалкохолна бира на компанията в Русия скачат с 20% през миналата година, казва пред Ройтерс Дмитри Шпаков, главен изпълнителен директор на AB InBev Efes.

"Здравословният начин на живот, който стана популярен дълго преди пандемията, набра инерция през миналата година и допринесе за нарасналия интерес от страна на потребителите към безалкохолната бира, вследствие на което продажбите отчетоха двуцифрен ръст в процентно изражение," заяви Шпаков.

AB InBev Efes, която развива дейност в Русия и Украйна и предлага BUD, Stella Artois и Spaten, както и други марки, очаква тази тенденция да продължи в следващите няколко години, според Шпаков.

Коя е най-малко вредната алкохолна напитка?Алкохолната напитка, която е най-малко вредна и с относително ниско съдържание на калории, е виното

"Индустрията на безалкохолната бира нарасна повече от два пъти през последните 4-5 години. Колкото по-далече във времето гледаме, толкова повече безалкохолната бира се превръща не в заместител на алкохолната напитка, а в отделна пазарна категория."

Въпреки нарасналата консумация напоследък, делът на безалкохолната бира от руския пазар е малко над 2%, което е доста по-малко, в сравнение с Испания (11%) или Германия (8%), казва Шпаков.

Онлайн продажбите на безалкохолна бира на AB InBev Efes нарастват с 400% на годишна база през първото тримесечие на 2021 г.

Продажбите на първокласна бира също нарастват през миналата година, но AB InBev Efes отчита най-голям ръст в сегмента на вносната бира, където продажбите бележат ръст от около 31%. Тенденция, която продължава и през 2021 г.

AB InBev Efes, Carlsberg и Heineken са най-големите играчи на пазара на бира в Русия, но увеличаващият се брой по-малки пивовари ограничава делът им до 67.5% през 2020 г., в сравнение с 81.7% през 2012 г., сочат данни на NielsenIQ.