Кучешките инфлуенсъри завземат Instagram
Мочи има чаровна усмивка, завидно богат гардероб и уникални танцови умения. Обича да прекарва времето си покрай басейна и често обикаля местните лозови насаждения, които документира за своите над 8000 последователи в Instagram. Освен това той е куче.
Едно от многото, които в последните седмици печелят все по-голяма популярност в социалната мрежа, пише Bloomberg.
По време на пандемията хората масово се сдобиваха с домашни любимци, които да им помогнат да преодолеят несгодите на изолацията. Сега една голяма част от тях вече са звезди в Instagram.
Мочи е типичният представител на тази кучешка прослойка. Ако пандемията е била добър момент да се сдобиете с домашен любимец, тя се оказа още по-подходяща за развитието на неговата онлайн база от фенове, пише още изданието. Хората бяха затворени вкъщи за дълго време и прекарваха много часове в Мрежата.
В Съединените щати например кучетата така или иначе са по-популярни от котките, още отпреди пандемията, но сега влиянието им в Instagram се покачва главоломно, показват проучванията, цитирани от Bloomberg.
Броят на постовете, в които се споменават малки кученца, се е повишил с 38% на годишна база в последната седмица на месец март. Този на публикациите с кучета като цяло е нараснал с 11%, а котките се радват на едва 9% по-висока популярност в сравнение с 2019 година.
В последните няколко месеца, които не бяха особено позитивни за рекламната индустрия, марките, свързани с домашни любимци, се радват на истински бум. Те са увеличили рекламните си бюджети с над 51% в първата половина на годината средно за всички канали - телевизионна, онлайн и печатна реклама.
Останалите сектори, които разчитаха на Instagram, като модата, пътуванията и заведенията, все още се опитват да се нагодят към "новата нормалност", която предполага по-уседнал живот и по-малко пътувания.
Повишава се и интересът към осиновяване на бездомни животни. Американската организация Hearts & Bones твърди, че в момента в приютите ѝ в Далас и Ню Йорк има само три кучета, докато при нормални обстоятелства броят им се движи около 40. В някои от кучешките приюти в страната дори се образуват списъци с чакащи осиновители.
Този небивал интерес към кучетата не остава встрани и от вниманието на Уолстрийт. Борсово търгуваният фонд ProShares Pet Care ETF, който следи движението на акциите на най-големите компании, свързани с ветеринарната индустрия, бележи ръст от 53% спрямо дъното от месец март.
Печалби реализират и гордите стопани, които обикновено бързат да се похвалят с тях в социалните мрежи.
Девън Норинг поддържа Instagram акаунт на своето корги Уило. Тя твърди, че печели по 400 долара от реклама за всеки спонсориран пост в социалната мрежа.
Според експертите, цитирани от Bloomberg, годишните приходи от един кучешки акаунт могат да достигнат до 15 000 долара.
Най-популярните породи в САЩ са лабрадорите и голдън ретрийвърите, но сред четириногите "звезди" в Instagram преобладават френските булдози и мопсовете.