Испанският футболен шампионат Ла Лига променя търга за телевизионните права върху излъчването на мачове, за да привлече нови участници и да предотврати спад в така необходимите сега приходи, информира Bloomberg, позовавайки се на запознат източник.

Ла Лига се очаква да представи пакет от един или два кръга от шампионата - подобно на този за 20 мача, закупен от Amazon.com Inc. във Великобритания, според същия източник, пожелал анонимност.

На търга ще бъдат представени различни нови пакети, проектирани така че да позволят на нови кандидати да навлязат на испанския пазар, който в момента се оценява на 1.14 млрд. евро.

Откакто купи права за излъчването на мачове от Висшата лига на Англия през декември 2019 г., Amazon се сдоби са права за мачове и от италианското първенство, поднови договора си във Великобритания за три години, а миналата седмица купи правата върху 80% от мачовете във висшия футболен ешелон на Франция.

Приходите на петте водещи футболни клуба в Европа падат с 670 млн. евроПандемията засегна най-сериозно постъпленията на Барселона

Намерението на Ла Лига да привлече нови участници към новия си търг, който се очаква да се проведе в септември, идва в момент, когато основният местен играч Telefonica SA настоява за по-ниски цени.

Търгът за телевизионните права за Ла Лига е последният от петте големи футболни първенства в Европа. Италия, където DAZN Group Ltd. за първи път придоби по-голяма част от правата, отчете слаб спад в приходите.

Такъв беше случаят и в Германия. Във Франция приходите също паднаха, след като Mediapro се оттегли от търга, а Amazon се включи с по-ниска оферта. Висшата лига на Англия, която е най-богатото първенство по отношение на проходите от телевизионни права, пък поднови договора си за нови три години при същите финансови условия.